مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 309 | صفحه پایان 317

چکیده

 هدف اصلی این مطالعه بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی بود. حجم نمونه مطالعه حاضر 400 نفر دانشجوی دختر و پسر در 4 گروه دانشجویان (سال اول, دوم, سوم و چهارم) به نسبت هر دانشکده بود که به روش نمونه گیری چند مرحله ای از بین کلیه دانشجویان دختر و پسر دوره کارشناسی در رشته های مختلف تحصیلی در سال تحصیلی 89-1388 انتخاب شدند. این پژوهش به روش پیمایشی از نوع مقطعی انجام یافته و داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه تدوین شده بر اساس 22 شاخصه برآیندی در ذیل 5 استاندارد مندرج در «استاندارد قابلیت های سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی» (ای سی آرال, 2000) و پرسشنامه محقق ساخته گرداوری شده است. بر اساس یافته های پژوهش میانگین سواد اطلاعاتی دانشجویان در پنج استاندارد اندازه گیری شده بالاتر از میزان متوسط است. همچنین نتایج آزمون مانووا نشان داد میانگین نمرات دو گروه دانشجویان دختر و پسر در استانداردهای سواد اطلاعاتی به گونه معنادار با هم متفاوت است. بین دانشجویان ورودی های مختلف تحصیلی از نظر استاندارد سواد اطلاعاتی تفاوت معنی داری وجود داشت. اما این تفاوت بین دانشکده های ادبیات و علوم انسانی, علوم پایه, کشاورزی و فنی مهندسی در استانداردهای سواد اطلاعاتی معنی دار نبود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زاهدبابلان، عادل، و رجبی، سوران. (1390). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 5(4)، 309-317. SID. https://sid.ir/paper/155407/fa

Vancouver: کپی

زاهدبابلان عادل، رجبی سوران. بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1390؛5(4):309-317. Available from: https://sid.ir/paper/155407/fa

IEEE: کپی

عادل زاهدبابلان، و سوران رجبی، “بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 5، no. 4، pp. 309–317، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155407/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button