مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,415
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,256
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیامدهای شناختی و عاطفی استفاده از اسلاید در کلاس درس

صفحات

 صفحه شروع 299 | صفحه پایان 308

چکیده

 یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مورد استفاده در ارایه اطلاعات نرم افزار PowerPoint است. هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی استفاده از اسلایدهای PowerPoint بر بازده های شناختی و عاطفی فراگیران است. شاخص های عاطفی شامل نظرات دانشجویان در مورد اثرات این شیوه ها بر بهبود یادداشت برداری, بهبود توجه و فهم و بهبود فرایند یاددهی- یادگیری بود. یادداری, درک و کاربرد مطالب آموخته شده نیز به عنوان شاخص های شناختی در نظر گرفته شدند. برای سنجش بازده های شناختی فراگیران, از یک آزمون پیشرفت تحصیلی روان شناسی تربیتی و برای سنجش بازده های عاطفی فراگیران از یک مقیاس نگرش سنج استفاده شد. طرح پژوهشی مورد استفاده در این تحقیق یک طرح نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و با گروه مقایسه بود. آزمودنی های این پژوهش 73 نفر از دانشجو معلمان دانشگاه تربیت معلم آذربایجان بودند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. نتایج نشان داد که استفاده از نرم افزار PowerPoint تاثیر معناداری بر هیچ یک از شاخص های شناختی ندارد و فقط روی نظرات دانشجویان در مورد بهبود یادداشت برداری دارای اثر معناداری است. خطی بودن و محتوا محور بودن نرم افزار PowerPoint به عنوان علل اصلی ناکارآمدی آن معرفی شدند. استفاده از نرم افزارهای نقشه مفهومی که در آنها بر ساختار دانش تاکید می شود به عنوان شیوه ای جایگزین معرفی شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مصرآبادی، جواد. (1390). پیامدهای شناختی و عاطفی استفاده از اسلاید در کلاس درس. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 5(4)، 299-308. SID. https://sid.ir/paper/155410/fa

Vancouver: کپی

مصرآبادی جواد. پیامدهای شناختی و عاطفی استفاده از اسلاید در کلاس درس. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1390؛5(4):299-308. Available from: https://sid.ir/paper/155410/fa

IEEE: کپی

جواد مصرآبادی، “پیامدهای شناختی و عاطفی استفاده از اسلاید در کلاس درس،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 5، no. 4، pp. 299–308، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155410/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button