مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,255
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی شیوه های انتخاب معلمان ابتدایی در نظام آموزش و پرورش کشور

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 با توجه به نقش بسیار موثر معلم در توسعه کیفی نظام آموزشی, پژوهش حاضر به ارزیابی شیوه های انتخاب معلمان مدارس ابتدایی پرداخته است. برای انجام این پژوهش از روش مطالعه کمی و کیفی استفاده شده است. جامعه آماری شامل مدیران مدارس ابتدایی, کارشناسان و مدرسان مراکز تربیت معلم شهر قم در سال تحصیلی 88-87 می باشد. برای انتخاب نمونه مدیران, از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم و برای تعیین نمونه کارشناسان و مدرسان از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شده است. در این زمینه دیدگاه های 162 مدیر و 20 کارشناس و مدرس مراکز تربیت معلم, که دارای سوابق برجسته آموزشی بودند, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روایی سوالات پرسش نامه و مصاحبه توسط چند نفر از استادان و تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تایید شده است. پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 0.91 برآورد گردیده است و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از پرسش نامه از نرم افزار آماری SPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد. برای تجزیه و تحلیل مصاحبه نیز روش مقوله بندی به کار گرفته شد. نتایج حاصل برآن است که در فرآیند جذب و انتخاب معلمان باید به علاقه و انگیزه داوطلبان, توانایی ها و ویژگی های جسمی, روانی و علمی داوطلبان, اصلاح و بهبود فرایند جذب و انتخاب و استفاده از نیروهای بومی توجه شود. در این راستا, به دلیل رشد سریع تحولات علمی جهان و نیازهای روز جامعه, استفاده از تجارب کشورهای توسعه یافته, به گونه ای که بازنگری و اصلاح در روند انتخاب معلم امکان پذیر باشد, مورد تاکید قرار گرفت. در نهایت, پیشنهاد هایی برای بهبود شیوه های انتخاب معلمان ابتدایی ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فراهانی، علیرضا، نصراصفهانی، احمدرضا، و شریف، سیدمصطفی. (1391). ارزیابی شیوه های انتخاب معلمان ابتدایی در نظام آموزش و پرورش کشور. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 7(1)، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/155417/fa

    Vancouver: کپی

    فراهانی علیرضا، نصراصفهانی احمدرضا، شریف سیدمصطفی. ارزیابی شیوه های انتخاب معلمان ابتدایی در نظام آموزش و پرورش کشور. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1391؛7(1):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/155417/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا فراهانی، احمدرضا نصراصفهانی، و سیدمصطفی شریف، “ارزیابی شیوه های انتخاب معلمان ابتدایی در نظام آموزش و پرورش کشور،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 7، no. 1، pp. 1–12، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155417/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button