مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر در کاربرد ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 54

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی عوامل موثر در کاربرد ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان پایه دوم و سوم ابتدایی شهر اردبیل انجام شده است. روش تحقیق, توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را معلمان پایه دوم و سوم ابتدایی شهر اردبیل که بنابر آمار 700 نفر (260 نفر در ناحیه یک و 440 نفر در ناحیه دو) تشکیل می داد. از این تعداد 300 نفر (150 نفر مرد و 150 نفر زن) به طور تصادفی با استفاده از نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسش نامه های محقق ساخته از معلمان جمع آوری شد, روایی صوری پرسش نامه توسط متخصصان مورد تایید قرار گرفت و ضریب پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ (0.91) به دست آمد. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (تحلیل عاملی) تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که 5 عامل از نظر معلمان دارای بار عاملی هستند. از بین 5 عامل فوق عامل روانی بیشترین درصد کل واریانس را تبیین می کند (21%) و سپس عامل مدیریتی (19%), آموزشی (17%), فرایندی (7%) و فردی (4%) قادر به تبییین واریانس هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زاهدبابلان، عادل، فرج الهی، مهران، و همرنگ، محمد. (1391). عوامل موثر در کاربرد ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 7(1)، 45-54. SID. https://sid.ir/paper/155418/fa

    Vancouver: کپی

    زاهدبابلان عادل، فرج الهی مهران، همرنگ محمد. عوامل موثر در کاربرد ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1391؛7(1):45-54. Available from: https://sid.ir/paper/155418/fa

    IEEE: کپی

    عادل زاهدبابلان، مهران فرج الهی، و محمد همرنگ، “عوامل موثر در کاربرد ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان ابتدایی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 7، no. 1، pp. 45–54، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155418/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button