مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

848
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی درک دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه از مفهوم حد و پیوستگی

صفحات

 صفحه شروع 273 | صفحه پایان 290

چکیده

 هدف از این مطالعه بررسی درک دانش آموزان سال سوم متوسطه رشته تجربی و ریاضی از مفهوم حد بر اساس نظریه APOS است. نظریه APOS یک نظریه یادگیری است که بیشتر در ریاضیات دانشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. این نظریه درک دانش آموزان از مفاهیم را در سطوح مختلف دسته بندی می کند و قادر است ساختارهای ذهنی که شخص به منظور درک مفهوم می سازد را مدل سازی کند. این تحقیق یک تحقیق توصیفی است که به روش زمینه یابی انجام شده است. نمونه مورد مطالعه 234دانش آموز دختر سال سوم متوسطه شهرستان قرچک هستند که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. ابزار آزمون, پرسشنامه ای شامل 6 سؤال است که توسط مؤلفین مقاله طراحی شده است. پایایی آزمون با محاسبه آلفای کرونباخ به میزان 0. 82 مورد تأیید است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که اکثر دانش آموزان درک درستی از مفهوم حد نداشته و مسائل حد را در صورتی درست حل می کنند که به یک روش روتین برای حل دسترسی داشته باشند. عملکرد ضعیف دانش آموزان در پاسخ به سؤالات آزمون مخصوصاً گروه سوم تجربی این نکته را به خوبی مشخص می کند که ساخت وسازهای مفهوم حد در ذهن اکثر آن ها بسیار ناقص است. این ساختارهای ضعیف نه تنها بر درک آن ها از مفهوم حد تأثیر گذاشته است بلکه بر درک مفاهیم وابسته از جمله پیوستگی نیز مؤثر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ریحانی، ابراهیم، و شریفی، زهرا. (1397). بررسی درک دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه از مفهوم حد و پیوستگی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 12(4 )، 273-290. SID. https://sid.ir/paper/155436/fa

    Vancouver: کپی

    ریحانی ابراهیم، شریفی زهرا. بررسی درک دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه از مفهوم حد و پیوستگی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1397؛12(4 ):273-290. Available from: https://sid.ir/paper/155436/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم ریحانی، و زهرا شریفی، “بررسی درک دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه از مفهوم حد و پیوستگی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 12، no. 4 ، pp. 273–290، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button