Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

511
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی برنامه درسی کارشناسی ارشد پیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته معماری و مقایسه میزان انطباق آنها بر مولفه های آموزش معماری

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 119

چکیده

معماری رشته ای تلفیقی از مباحث علوم انسانی, هنر و علوم فنی می باشد. به همین علت تحقق معماری, نیازمند برخورداری از مجموعه ای از معرفت ها و دانش های گوناگون است. از سال 1939, آموزش آکادمیک معماری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارشدپیوسته, جهت تربیت نقشه کش و معمار تعریف و جایگزین شیوه سنتی گردید و در سال 1998دوره کارشناسی پایه ریزی شد. مسئله پژوهشی حاضر, بررسی و مقایسه میزان انطباق برنامه درسی رشته معماری به شیوه کارشناسی ارشدپیوسته با شیوه ناپیوسته, بر مبنای بنیان های آموزش معماری می باشد. این پژوهش کاربردی, از نظر ماهیت در شمار تحقیقات توصیفی تحلیلی و درطیف مطالعات ارزشیابی قرار می گیرد. به لحاظ نحوه جمع آوری داده, روش آمیخته تشریحی استفاده شده است. ابتدا محتوای آموزش و آنچه یک دانشجوی معماری باید بیاموزد, بحث و ارائه گردید. سپس در مورد بنیان های آموزش, تفسیرها و نظرات صاحبنظران با پرسشنامه در مقیاس5 گزینه ای لیکرت, اخذ گردید. بر اساس یافته ها, محتوای آموزش معماری در سه بنیان دانش, توانش و بینش نمود می یابد. در دوره کارشناسی ارشد پیوسته, 67واحددرسی(1663ساعت)در حوزه دانش و88واحد(3426ساعت)در حوزه توانش قرار می گیرد. در مجموع دوره ناپیوسته, در حوزه دانش, 65واحد(1204ساعت)و85واحد(2690ساعت)در حوزه توانش وجود دارد. از دیدگاه اساتید, کارفرمایان و دانش آموختگان, در هرسه حیطه دانش وخصوصا توانش و بینش, دوره کارشناسی ارشد پیوسته دوره کاملا موفق تری است و این دوره, در اکثر زمینه ها بر دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ارجحیت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجت، عیسی. (). . ، ()، -. SID. https://sid.ir/paper/155455/fa

    Vancouver: کپی

    حجت عیسی. . [Internet]. ؛():-. Available from: https://sid.ir/paper/155455/fa

    IEEE: کپی

    عیسی حجت، “،” ، vol. ، no. ، pp. –، ، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155455/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا