مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,048
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ویژگی های یادگیری دانشجویان رشته های مهندسی با تاکید بر سبک های یادگیری و غلبه طرفی مغز

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 در چند دهه اخیر حجم انبوهی از دانش و تحقیقات نو در رشته های مختلف علوم از جمله, رشته های متنوع مهندسی افزوده گردیده و به ویژه سرعت فرسودگی اطلاعات و جایگزینی آنها با یافته های نو توانمندی های یادگیرندگان را به چالش کشیده است. یادگیری های نوین, نیاز مبرمی به تمرکز بر شیوه ها و سبک های متناسب با تفکر انتقادی و حل مساله و به کارگیری آموخته ها دارد. از این رو جهت دست یابی به طراحی های آموزشی متناسب با رشته های تحصیلی, لازم است تا شیوه های برخورد و پردازش اطلاعات و نیز سبک های یادگیری دانشجویان رشته های مختلف به ویژه مهندسی مورد دقت و بازبینی قرار گیرد. هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه سبک های یادگیری و رابطه آن با غلبه طرفی (جانبی شدن) مغز در دانشجویان دختر و پسر مشغول به تحصیل در رشته های مهندسی, با هدف به کارگیری یافته ها در راستای طراحی های آموزشی متناسب به ویژه در آموزش های راه دور برای آنان بود. تحقیق از نوع توصیفی - مقایسه ای بوده و داده ها با به کارگیری آزمون های متناسب آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که دانشجویان دختر و پسر رشته مهندسی از لحاظ شیوه های درک و پردازش اطلاعات با یکدیگر تفاوت دارند. همچنین یافته ها حاکی از رابطه بین سبک یادگیری و غلبه طرفی و سبک یادگیری و جنسیت می باشند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

امینی، مرضیه، علی پور، احمد، زندی، بهمن، ابراهیم زاده، عیسی، و فرج الهی، مهران. (1390). بررسی ویژگی های یادگیری دانشجویان رشته های مهندسی با تاکید بر سبک های یادگیری و غلبه طرفی مغز. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 6(1)، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/155473/fa

Vancouver: کپی

امینی مرضیه، علی پور احمد، زندی بهمن، ابراهیم زاده عیسی، فرج الهی مهران. بررسی ویژگی های یادگیری دانشجویان رشته های مهندسی با تاکید بر سبک های یادگیری و غلبه طرفی مغز. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1390؛6(1):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/155473/fa

IEEE: کپی

مرضیه امینی، احمد علی پور، بهمن زندی، عیسی ابراهیم زاده، و مهران فرج الهی، “بررسی ویژگی های یادگیری دانشجویان رشته های مهندسی با تاکید بر سبک های یادگیری و غلبه طرفی مغز،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 6، no. 1، pp. 1–8، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155473/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button