مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,242
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مبلمان فضای داخلی کلاس ها بر ارتقاء میزان یادگیری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 105

چکیده

مدرسه یک مرکز اجتماعی است و اساسی ترین هدف آن یادگیری مفاهیم درسی و آموزش رفتار اجتماعی مطلوب است. رفتار مرتبط با کالبدی است که انسان در آن محیط قرار می گیرد, بنابراین ویژگی ها و کیفیت های فضاهای آموزشی در شکل گیری رفتارها تأثیرگذار هستند. محققان روانشناسی محیط, با مطالعه الگوهای رفتاری کودکان در فضاهای آموزشی به تأثیر عواملی مانند نور, تهویه, گرمایش و سرمایش, چیدمان و. . . در افزایش روند یادگیری پرداختند. از مهم ترین مؤلفه های کلاس درس با بهره وری بالا, مبلمان مناسب با چیدمان مطلوب است. پژوهش حاضر به عملکرد و کارکرد مبلمان روی نحوه یادگیری دانش آموزان پرداخته است. هدف پژوهش طراحی بهینه محیط های آموزشی در جهت ارتقاء کیفیت میزان یادگیری دانش آموزان است. روش جمع آوری مطالعات, میدانی و کتابخانه ای در منابع روانشناسی محیطی و روش پژوهش همبستگی و استفاده از آزمون آماری مقایسه ای تحلیل واریانس (ANOVA) می باشد. جامعه ی آماری شامل تغییرات در مبلمان سه کلاس با شرایط نورگیری و تهویه یکسان در مدرسه ای از شیراز بوده و بررسی رفتاری میزان یادگیری از طریق ایجاد تغییر در مبلمان فضای آموزشی و سنجش میزان یادگیری از طریق مقایسه معدل دانش آموزان چیدمان های مختلف در دو ترم متوالی با استفاده از نرم افزارهای اکسل و SPSS بوده است. نتایج حاصل بیانگر تأثیر مثبت معیارهای چیدمان فضایی محیط مدرسه بر میزان یادگیری بوده است و محیط کالبدی کلاس درس می تواند به عنوان معلمی جهت انگیزه ی یادگیری برای دانش آموزان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موحد، خسرو، و سجادی، خاطره. (1397). نقش مبلمان فضای داخلی کلاس ها بر ارتقاء میزان یادگیری دانش آموزان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(1 )، 99-105. SID. https://sid.ir/paper/155492/fa

    Vancouver: کپی

    موحد خسرو، سجادی خاطره. نقش مبلمان فضای داخلی کلاس ها بر ارتقاء میزان یادگیری دانش آموزان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1397؛13(1 ):99-105. Available from: https://sid.ir/paper/155492/fa

    IEEE: کپی

    خسرو موحد، و خاطره سجادی، “نقش مبلمان فضای داخلی کلاس ها بر ارتقاء میزان یادگیری دانش آموزان،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 1 ، pp. 99–105، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155492/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button