مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

885
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی دیدگاه های استادان و مدیران اجرایی دانشگاه اصفهان درباره موانع عمده مشارکت اساتید در دوره های آموزش مجازی

صفحات

 صفحه شروع 203 | صفحه پایان 214

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تطبیقی دیدگاه اساتید و مدیران مسوول برگزاری دوره های آموزش مجازی در دانشگاه اصفهان, در رابطه با موانع مشارکت استادان در این دوره ها می باشد. هدف دیگر پژوهش, بررسی روابط احتمالی موجود بین موانع با یکدیگر است. نوع پژوهش کمی - کیفی است. برای حصول منظور, ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق, الگویی مفهومی برای دسته بندی موانع مشارکت اساتید پیشنهاد شد و موانع در سه گروه موانع شخصی, نگرشی و زمینه ای طبقه بندی گردید. سپس بر اساس این الگو, پرسش نامه ای محقق ساخته تهیه شده و در بین یک نمونه 50 نفری از اساتید گروه های آموزشی ارایه دهنده آموزش برخط در دانشگاه اصفهان که به روش تمام شماری انتخاب شده بودند توزیع گردید. رتبه بندی موانع بر اساس آزمون فریدمن نشان داد از دیدگاه استادان, بازدارنده های زمینه ای بیشترین میزان بازدارندگی را در رابطه با مشارکت اساتید در آموزش مجازی دارند. همچنین آزمون همبستگی بیانگر وجود رابطه معنی دار مستقیم موانع با یکدیگر بود. در قسمت کیفی تحقیق نیز, محققان با 5 نفر از مسوولان برگزاری دوره ها در دانشگاه اصفهان مصاحبه های نیمه ساختاریافته ای را بر اساس الگوی پیشنهادی انجام دادند. پس از جمع آوری اطلاعات, تحلیل یافته ها با استفاده از کدبندی و مقوله سازی صحبت های مصاحبه شوندگان انجام شد. مقایسه تطبیقی یافته ها بیانگر آن بود که وجود بازدارنده های زمینه ای سبب تشدید تاثیر بازدارنده های نگرشی و شخصی بر کاهش مشارکت استادان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عبدالهی، سیدمجید، زمانی، بی بی عشرت، ابراهیم زاده، عیسی، زندی، بهمن، و زارع، حسین. (1389). بررسی تطبیقی دیدگاه های استادان و مدیران اجرایی دانشگاه اصفهان درباره موانع عمده مشارکت اساتید در دوره های آموزش مجازی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 4(3)، 203-214. SID. https://sid.ir/paper/155500/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالهی سیدمجید، زمانی بی بی عشرت، ابراهیم زاده عیسی، زندی بهمن، زارع حسین. بررسی تطبیقی دیدگاه های استادان و مدیران اجرایی دانشگاه اصفهان درباره موانع عمده مشارکت اساتید در دوره های آموزش مجازی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1389؛4(3):203-214. Available from: https://sid.ir/paper/155500/fa

    IEEE: کپی

    سیدمجید عبدالهی، بی بی عشرت زمانی، عیسی ابراهیم زاده، بهمن زندی، و حسین زارع، “بررسی تطبیقی دیدگاه های استادان و مدیران اجرایی دانشگاه اصفهان درباره موانع عمده مشارکت اساتید در دوره های آموزش مجازی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 4، no. 3، pp. 203–214، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155500/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button