مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,865
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 211 | صفحه پایان 220

چکیده

 این تحقیق با هدف بررسی نقش بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تهران انجام گرفته است. تحقیق از نوع همبستگی و روش جمع آوری اطلاعات پیمایشی است, جامعه آماری تحقیق دانش آموزان متوسطه منطقه 3 شهر تهران که تعداد آنها 27535 نفر می باشد. از میان آنها تعداد 385 نفر بعنوان نمونه آماری براساس فرمول کوکران و به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه محقق ساخته بود که اعتبار صوری و محتوایی و میزان پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ برآورد شده است. نتایج نشان می دهد 88 درصد دانش آموزان اظهار داشته اند که به اینترنت دسترسی دارند و مهمترین ابزار دسترسی آنها گوشی همراه است که میانگین استفاده از اینترنت 4 ساعت و 23 دقیقه می باشد. حدود 41 درصد بازی رایانه ای انجام می دهند که 65 درصد از گوشی همراه و 17 درصد نیز از پلی استیشن برای بازی استفاده می کنند و میانگین میزان بازی رایانه ای در شبانه روز حدود 2 ساعت و 55 دقیقه می باشد. از بین بازی ها, بازی های جنگی بالاترین فراوانی را به خود اختصاص داده است. مهمترین معیارهای انتخاب بازی توسط دانش آموزان به ترتیب شامل جالب بودن, هیجان انگیز بودن و متنوع بودن است. در نتیجه گیری می توان گفت بین میزان استفاده از بازی های رایانه ای, نوع بازی های رایانه ای, جنس, سن, رشته تحصیلی و پایگاه اجتماعی دانش آموزان با افت تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، علی، و عندلیبیان، امیرهوشنگ. (1397). نقش بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تهران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 12(3 )، 211-220. SID. https://sid.ir/paper/155512/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری علی، عندلیبیان امیرهوشنگ. نقش بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تهران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1397؛12(3 ):211-220. Available from: https://sid.ir/paper/155512/fa

    IEEE: کپی

    علی جعفری، و امیرهوشنگ عندلیبیان، “نقش بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تهران،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 12، no. 3 ، pp. 211–220، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button