Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,224
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,106
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش اضطراب ریاضی بر عملکرد در درس ریاضی و نقش جنسیت

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 204

چکیده

اضطراب ریاضی از عواملی است که عملکرد در درس ریاضی را تحت تاثیر قرار می دهد. این اضطراب علاوه بر عوامل فردی و محیطی از عوامل فرهنگی و نقش جنسیتی نیز تاثیر می پذیر د. در این مقاله سعی شده تا تاثیر این عوامل بر عملکرد در درس ریاضی مورد بررسی قرار گیرد. بدین منظور پژوهشی توصیفی از نوع همبستگی انجام شد.جامعه آماری عبارت بود از کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه سال اول, دوم, سوم (رشته انسانی) مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان دامغان, که در سال 1389-90 مشغول به تحصیل بوده اند. حجم نمونه شامل 300 نفر بود که 150 نفر آنها را دانش آموزان دختر و 150 نفر آنها را دانش آموزان پسر تشکیل می دادند. نمونه ها با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. جهت سنجش اضطراب ریاضی دانش آموزان از مقیاس اضطراب ریاضی, چیو و هنری 1990 استفاده گردید. این مقیاس دارای چهار بعد (اضطراب ارزیابی ریاضی, یادگیری, حل مساله, معلم ) است. نتایج تحقیق نشان داد که از بین مولفه های اضطراب ریاضی, تنها اضطراب یادگیری ریاضی توانست عملکرد در درس ریاضی را پیش بینی کند, اما تفاوت میان دانش آموزان دختر و پسر در اضطراب ریاضی معنادار نبود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترابی، سیدسعید، محمدی فر، محمدعلی، خسروی، معصومه، شایان، نسرم، و محمدجانی، هیوا. (1392). بررسی نقش اضطراب ریاضی بر عملکرد در درس ریاضی و نقش جنسیت. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 7(3)، 199-204. SID. https://sid.ir/paper/155538/fa

    Vancouver: کپی

    ترابی سیدسعید، محمدی فر محمدعلی، خسروی معصومه، شایان نسرم، محمدجانی هیوا. بررسی نقش اضطراب ریاضی بر عملکرد در درس ریاضی و نقش جنسیت. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1392؛7(3):199-204. Available from: https://sid.ir/paper/155538/fa

    IEEE: کپی

    سیدسعید ترابی، محمدعلی محمدی فر، معصومه خسروی، نسرم شایان، و هیوا محمدجانی، “بررسی نقش اضطراب ریاضی بر عملکرد در درس ریاضی و نقش جنسیت،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 7، no. 3، pp. 199–204، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155538/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا