مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,005
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مواد غیر درسی شنیداری بر انگیزش و توانایی درک شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 38

کلیدواژه

مواد غیردرسی (بکر)Q2

چکیده

 هدف از این تحقیق, بررسی تاثیر منابع و مواد غیردرسی در توسعه انگیزش و بهبود توانایی درک شنیداری زبان آموزان است. تاکید تحقیق حاضر, استفاده از مواد غیردرسی شنیداری و تجربه موقعیت های زندگی واقعی در کلاس درس, به عنوان یک روش ارتباطی است. در این تحقیق, بر اساس آزمون t, نمرات پس آزمون و پیش آزمون درک مهارت شنیداری IELTS با هم مقایسه شده اند. علاوه بر این جامعه آماری مورد مطالعه متشکل از چهل زبان آموز که به سبب اجرای آزمون تعیین سطح به دو گروه تجربی و گواه تقسیم شدند, پرسشنامه انگیزش را که مقیاس انگیزه تحصیلی هم نامیده می شود, تکمیل کردند. این پرسش نامه برای ارزیابی میزان انگیزش زبان آموزان, برای یادگیری زبان انگلیسی, با استفاده از مواد غیردرسی شنیداری, که خارج از کلاس درس استفاده می شوند, به کار می رود. داده ها با استفاده از آزمون های تی تحلیل شد. نتایج دال بر اثر بخشی استفاده از مواد آموزشی غیر درسی بر میزان انگیزه و همینطور توانایی شنیداری بود. همچنین نتایج این مطالعه, تاییدی بر یافته های اخیر است که بکارگیری مواد غیردرسی شنیداری را روشی مفید برای بهبود مهارت درک شنیداری و توسعه انگیزش می دانند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بدری، لاله، و صالحی، محمد. (1396). تاثیر مواد غیر درسی شنیداری بر انگیزش و توانایی درک شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 12(1 )، 29-38. SID. https://sid.ir/paper/155597/fa

    Vancouver: کپی

    بدری لاله، صالحی محمد. تاثیر مواد غیر درسی شنیداری بر انگیزش و توانایی درک شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1396؛12(1 ):29-38. Available from: https://sid.ir/paper/155597/fa

    IEEE: کپی

    لاله بدری، و محمد صالحی، “تاثیر مواد غیر درسی شنیداری بر انگیزش و توانایی درک شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 12، no. 1 ، pp. 29–38، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155597/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button