مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عوامل موثر بر پذیرش آموزش مجازی با تاکید بر عوامل درونی

صفحات

 صفحه شروع 261 | صفحه پایان 270

چکیده

 اینترنت به طرز چشمگیری بر استقرار آموزش مجازی تاثیر گذاشته است. آموزش مجازی اصطلاحی است که آموزش آنلاین را با استفاده از یادگیری الکترونیکی در بر می گیرد. این پژوهش به تحلیل عوامل موثر بر پذیرش آموزش مجازی؛ با تاکید بر عوامل درونی می پردازد و جامعه آماری آن دانشجویان دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان می باشند که پرسشنامه ها را از دو طریق حضوری یا الکترونیکی توسط پست الکترونیک تکمیل نمودند. با توجه به اینکه در دیگر پژوهش ها شناخت کمتری نسبت به عوامل درونی موثر بر یادگیرندگان وجود دارد, در این پژوهش با تاکید خاصی بر این عوامل, انگیزش و خودکارآمدی به عنوان عوامل درونی در نظر گرفته شد و سپس با مبنا قرار دادن مدل پذیرش فناوری, اثر مستقیم متغیرهای انگیزش, سهولت استفاده ادراکی, مزایای ادراک شده, اثر غیر مستقیم متغیرهای تاثیر اجتماعی, کیفیت سیستم, شرایط تسهیلاتی و خودکارآمدی بر تمایل رفتاری و سپس پذیرش دانشجویان نسبت به آموزش مجازی بررسی شد. نرم افزارspss19  و amos18 برای تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفت. یافته های حاصل از تحلیل 121 پرسشنامه تکمیل شده, نشان دادند, تاثیرات اجتماعی و کیفیت سیستم, بر مزایای درک شده تاثیر دارند و اثر شرایط تسهیلاتی و خودکارآمدی بر سهولت استفاده ادراکی و تاثیر درک سهولت استفاده بر فواید درک شده نشان داده شد. همچنین اثر انگیزش, سهولت استفاده ادراکی و مزایای درک شده به طور مستقیم, بر تمایل دانشجویان و تمایل رفتاری بر استفاده از یادگیری الکترونیکی پذیرفته شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صنایعی، علی، و سلیمیان، حمیده. (1392). تحلیل عوامل موثر بر پذیرش آموزش مجازی با تاکید بر عوامل درونی . فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 7(4)، 261-270. SID. https://sid.ir/paper/155605/fa

    Vancouver: کپی

    صنایعی علی، سلیمیان حمیده. تحلیل عوامل موثر بر پذیرش آموزش مجازی با تاکید بر عوامل درونی . فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1392؛7(4):261-270. Available from: https://sid.ir/paper/155605/fa

    IEEE: کپی

    علی صنایعی، و حمیده سلیمیان، “تحلیل عوامل موثر بر پذیرش آموزش مجازی با تاکید بر عوامل درونی ،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 7، no. 4، pp. 261–270، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155605/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button