مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی رایانه ای بر انگیزه و پیشرفت ریاضی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 184

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر روش تدریس مبتنی بر بازی رایانه ای بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان است. جامعه آماری تحقیق شامل چهل نفر دانش آموز پسر سال دوم راهنمایی است که در سال تحصیلی 88-1387 در تهران مشغول به تحصیل بودند. نمونه مورد مطالعه به دو گروه آزمایش و کنترل به روش تصادفی ساده و انتصاب تصادفی تقسیم شدند. روش تحقیق, روش آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل می باشد. در ابتدا پیش آزمونی از هر دو گروه گرفته شد و سپس گروه آزمایش به مدت هشت جلسه یک ساعته طی دو هفته تحت آموزش با روش مبتنی بر بازی رایانه ای دایمنشن (یک بازی رایانه ای برای آموزش محورهای مختصات و معادله) و گروه کنترل در همان مدت با روش معمول با همان معلم و کتاب آموزشی مورد آموزش قرار گرفتند. در پایان دوره آموزشی پس آزمون پیشرفت تحصیلی و انگیزه پیشرفت ریاضی از هر دو گروه به عمل آمد. ابزار این تحقیق, آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی محقق ساخته و پرسش نامه انگیزه پیشرفت ریاضی بود. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها به روش مانوا نشان داد, روش تدریس مبتنی بر بازی رایانه ای بر: پیشرفت تحصیلی ریاضی, انگیزه پیشرفت رغبتی و نگرش نسبت به ریاضی ﻣوثر است, اما بر انگیزه پیشرفت اجتنابی تاثیری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی فر، الهه، صالح صدق پور، بهرام، و زاده دباغ، حسین. (1391). تاثیر بازی رایانه ای بر انگیزه و پیشرفت ریاضی دانش آموزان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 6(3)، 177-184. SID. https://sid.ir/paper/155611/fa

    Vancouver: کپی

    امینی فر الهه، صالح صدق پور بهرام، زاده دباغ حسین. تاثیر بازی رایانه ای بر انگیزه و پیشرفت ریاضی دانش آموزان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1391؛6(3):177-184. Available from: https://sid.ir/paper/155611/fa

    IEEE: کپی

    الهه امینی فر، بهرام صالح صدق پور، و حسین زاده دباغ، “تاثیر بازی رایانه ای بر انگیزه و پیشرفت ریاضی دانش آموزان،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 6، no. 3، pp. 177–184، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155611/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button