Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,078
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

665
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش مدرسان زبان های خارجی در بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش زبان

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 210

چکیده

 آشنایی مدرسان زبان خارجی با کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش زبان می تواند نقش بزرگی در بهبود آموزش زبان خارجی در سطح دانشگاه های کشور ایفا کند. در مقاله حاضر میزان شناخت مدرسان آموزش زبان خارجی, در استفاده از فناوری اطلاعات در رشته آموزشی خود, دیدگاه آنها نسبت به امکانات موجود در محل خدمتشان و میزان آمادگی ذهنی استادان زبان برای شرکت در دوره های آموزش الکترونیکی با در نظر گرفتن متغیرهایی مانند سن, جنسیت, مرتبه علمی و نوع تدریس: (الکترونیکی (بر خط) و سنتی) با استفاده از روش تحقیق توصیفی و پیمایشی مورد بررسی قرار گرفت. 68 نفر از مدرسان آموزش زبان های انگلیسی, فرانسه, آلمانی و فارسی به غیر فارسی زبانان از 7 دانشگاه سنتی و مجازی در این پژوهش شرکت نمودند. پس از پردازش اطلاعات حاصل از پرسش نامه ها, مشخص شد که اگرچه با افزایش سطح مرتبه علمی و ارتقای مقطع تدریس مدرسان زبان, میزان آمادگی آنها برای گذار از آموزش سنتی به آموزش الکترونیکی بیشتر بود, ولی اکثریت مدرسان زبان خارجی نه تنها شناخت مناسبی از کاربرد ابزارها و راهبردهای مبتنی بر فناوری رشته خود نداشتند, بلکه باید تقریبا در تمام زمینه های وابسته به تدریس مبتنی بر آموزش الکترونیکی, تعلیم می دیدند. با توجه به اهمیت آشنایی مدرسان زبان با ابزارها و راهبردهای الکترونیکی در تدریس موثر زبان خارجی, برنامه ریزی در زمینه تدوین الگویی مناسب برای تربیت مدرس آموزش زبان به شیوه الکترونیکی, در سطح کلان در کشور ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهباشی شریف، فروزان، زندی، بهمن، ابراهیم زاده، عیسی، ضیاحسینی، سیدمحمد، و علی پور، احمد. (1391). نگرش مدرسان زبان های خارجی در بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش زبان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 6(3)، 195-210. SID. https://sid.ir/paper/155612/fa

    Vancouver: کپی

    دهباشی شریف فروزان، زندی بهمن، ابراهیم زاده عیسی، ضیاحسینی سیدمحمد، علی پور احمد. نگرش مدرسان زبان های خارجی در بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش زبان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1391؛6(3):195-210. Available from: https://sid.ir/paper/155612/fa

    IEEE: کپی

    فروزان دهباشی شریف، بهمن زندی، عیسی ابراهیم زاده، سیدمحمد ضیاحسینی، و احمد علی پور، “نگرش مدرسان زبان های خارجی در بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش زبان،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 6، no. 3، pp. 195–210، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155612/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا