مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساماندهی فرآیند یادگیری از نظام آموزش از راه دور در رشته معماری

صفحات

 صفحه شروع 309 | صفحه پایان 320

چکیده

 کیفیت آموزشی و سطح یادگیری فراگیران آموزش از راه دور در مقایسه با آموزش حضوری یکی از مسایل مهم و مورد بحث متولیان این نظام به خصوص در رشته های عملی و عملی - نظری مانند معماری است. وجود دروس متنوع در رشته معماری از دروس نظری صرف گرفته تا دروس کاملا عملی چگونگی بهره گیری از آموزش از راه دور در انتقال تجربیات مدرس به دانشجو را به تامل بیشتر و برنامه ریزی متفاوت می کشاند. داشتن یک مقایسه تطبیقی میان آموزش سنتی و آموزش بر پایه فناوری های ارتباطی می تواند سر آغاز هر گونه تصمیم گیری در خصوص برنامه ریزی و جهت دهی به این مهم باشد که تلاش شده است تا برای نخستین بار مورد سنجش قرار گیرد. در این تحقیق تلاش شده است تا سطح یادگیری دانشجویان رشته معماری تحت آموزش از راه دور و آموزش سنتی مورد مقایسه قرار گیرد. بنابراین برای رسیدن به این هدف تلاش شده است تا دانشجویان یک دوره تحصیلی در هر کلاس درس به انتخاب خود تحت یکی از دو نوع آموزش (سنتی یا از راه دور) ترم تحصیلی خود را سپری نمایند. انتخاب کلاس هایی که مورد آزمون قرار گرفته است از میان دروس تخصصی و بر اساس سطوح نظر به عمل در ارایه دروس آنها می باشد, که در متن مقاله به تفصیل بیان می گردد. این مقاله به مقایسه سطح یادگیری دانشجویان رشته معماری در نظام حضوری و از راه دور ایران در درس های رشته تحصیلی معماری پرداخته است. این پژوهش یک تحقیق نیمه تجربی است. جامعه آماری آن دانشجویان معماری کاردانی و کارشناسی در سال 87-86 و 86-85 در دانشگاه محقق اردبیل بوده و اطلاعات آن توسط ارزیابی کمی - کیفی دانشجویان در دروس دانشگاهی و مقایسه تطبیقی میزان یادگیری آنها با یکدیگر حاصل شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشم نژاد، هاشم، حسینی، سیدباقر، و وزیری، وحید. (1389). ساماندهی فرآیند یادگیری از نظام آموزش از راه دور در رشته معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 4(4)، 309-320. SID. https://sid.ir/paper/155616/fa

    Vancouver: کپی

    هاشم نژاد هاشم، حسینی سیدباقر، وزیری وحید. ساماندهی فرآیند یادگیری از نظام آموزش از راه دور در رشته معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1389؛4(4):309-320. Available from: https://sid.ir/paper/155616/fa

    IEEE: کپی

    هاشم هاشم نژاد، سیدباقر حسینی، و وحید وزیری، “ساماندهی فرآیند یادگیری از نظام آموزش از راه دور در رشته معماری،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 4، no. 4، pp. 309–320، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155616/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button