مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,197
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

773
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل اقتصادی بازاریابی داخلی خرمای کبکاب در شهرستان کازرون

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 125

چکیده

 هدف کلی این مطالعه, شناسایی و ارایه ی راه حل در خصوص مشکلات و تنگناهای بازاریابی داخلی خرمای کبکاب در شهرستان کازرون در استان فارس می باشد. داده های مورد نیاز از راه پژوهش پیمایشی, تکمیل پرسشنامه و مصاحبه حضوری گرد آوری شد. جهت انتخاب نمونه مناسب, از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده (SRS) استفاده شد. بر اساس محاسبات صورت گرفته, داده های مورد نیاز از تولیدکنندگان و عوامل بازاریابی در شهرستان کازرون از یک نمونه ی 40 نفری از تولیدکنندگان, 28 عمده فروش و خرده فروش برای این محصول گرد آوری شد. برای بررسی وضعیت بازاریابی رقم کبکاب از معیارهای حاشیه بازاریابی, کارآیی بازاریابی, توابع حاشیه بازاریابی و ضریب هزینه بازاریابی استفاده شد. ناکارآیی کل بازاریابی و ضریب هزینه بازاریابی در مسیری که عوامل بازاریابی بیش تری دخالت داشتند, بالاتر بدست آمد؛ به بیان دیگر, کارآیی بازاریابی در این مسیر پایین تر از سایر مسیرها محاسبه شد. توابع حاشیه بازاریابی, وجود رابطه ای مثبت و معنادار را بین قیمت خرده  فروشی, هزینه های بازاریابی و ارزش کالای فروخته شده با حاشیه بازاریابی نشان می دهد. در نهایت, بمنظور بهبود وضعیت بازاریابی محصول خرما, اعطای تسهیلات اعتباری به شرکت های تعاونی روستایی و بخش خصوصی در جهت گسترش کارگاهها و امکانات بسته بندی توصیه شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    استخر، محمد، و اسماعیلی، عبدالکریم. (1389). تحلیل اقتصادی بازاریابی داخلی خرمای کبکاب در شهرستان کازرون. تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 2(2)، 109-125. SID. https://sid.ir/paper/158576/fa

    Vancouver: کپی

    استخر محمد، اسماعیلی عبدالکریم. تحلیل اقتصادی بازاریابی داخلی خرمای کبکاب در شهرستان کازرون. تحقیقات اقتصاد کشاورزی[Internet]. 1389؛2(2):109-125. Available from: https://sid.ir/paper/158576/fa

    IEEE: کپی

    محمد استخر، و عبدالکریم اسماعیلی، “تحلیل اقتصادی بازاریابی داخلی خرمای کبکاب در شهرستان کازرون،” تحقیقات اقتصاد کشاورزی، vol. 2، no. 2، pp. 109–125، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/158576/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button