Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,159
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بازاریابی و مزیت نسبی بادام دراستان یزد

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 90

چکیده

 از آن جا که بازاریابی, آخرین حلقه از زنجیره تولید محصول بشمار می رود و مشکلات و ناکارایی آن می تواند توانایی های تولید یک محصول را نیز ضایع کند, مسایل بازار رسانی بادام در استان یزد مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش, با استفاده ازمطالعات میدانی و کتابخانه ای, مسایل و مشکلات گوناگون بازار رسانی این محصول, در استان یزد, بررسی شده است. در این راستا, ضمن شناسایی مسیرهای بازار رسانی, حاشیه ی بازار عمده فروشی, خرده- فروشی و کارایی بازار محاسبه گردید. با مصاحبه ی حضوری با صادرکنندگان و بررسی اسناد و مدارک, مشکلات صدور محصول بررسی شد. مزیت نسبی تولید بادام در استان, با معیار هزینه منابع داخلی, برآورد گردید. بر اساس نتایج بدست آمده, نوسان قیمت در فصل برداشت و شفاف نبودن بازار, مهم ترین مشکلات تولید کنندگان در زمینه بازار بادام است. بازار داخلی بادام مسیر ساده ای دارد و خدمات بازاریابی نظیر درجه بندی, بسته بندی و تبدیل به ندرت انجام می شود. در این بازار, خریداران محلی نقشی مهم به عهده داشته و سهم تولید کننده از قیمت نهایی بادام و مغز بادام بالای 50 درصد است. بیش ترین هزینه ی بازار رسانی, مربوط به هزینه محل کسب و سرمایه در گردش است. کارایی بازار بادام با پوست, بالای 35 درصد است. همچنین, نتایج بدست آمده از این پژوهش, نشان داد که تولید بادام در استان یزد, دارای مزیت نسبی می باشد و حمایت بیش تر از تولید کنندگان این محصول به وسیله دستگاههای ذیربط دولتی توصیه می شود. همچنین, بمنظور یافتن بازارهای جدید صادراتی و افزایش نفوذ در بازارهای کنونی, حمایت از صادر کنندگان بادام برای شرکت در نمایشگاههای خارجی و یا انجام تبلیغات در آن کشور ها توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالم، جلال، و زارع، ابراهیم. (1389). بررسی بازاریابی و مزیت نسبی بادام دراستان یزد. تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 2(2)، 73-90. SID. https://sid.ir/paper/158580/fa

    Vancouver: کپی

    سالم جلال، زارع ابراهیم. بررسی بازاریابی و مزیت نسبی بادام دراستان یزد. تحقیقات اقتصاد کشاورزی[Internet]. 1389؛2(2):73-90. Available from: https://sid.ir/paper/158580/fa

    IEEE: کپی

    جلال سالم، و ابراهیم زارع، “بررسی بازاریابی و مزیت نسبی بادام دراستان یزد،” تحقیقات اقتصاد کشاورزی، vol. 2، no. 2، pp. 73–90، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/158580/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا