مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی حاشیه بازاریابی گوشت مرغ با استفاده از مدل انتظارات عقلایی

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 193

چکیده

 هدف از این مطالعه, بررسی الگوی حاشیه بازاریابی خرده فروشی- سرمزرعه گوشت مرغ با استفاده از الگوی انتظارات عقلایی ارائه شده توسط ولگنت (1985) بود. برای انجام این مطالعه از داده های سری زمانی ماهانه قیمت حقیقی خرده فروشی گوشت مرغ و قیمت حقیقی مرغ زنده در دوره زمانی 89-1380 استفاده شد. نتایج حاصل از تخمین فرم کاهش یافته معادلات حاشیه بازاریابی گوشت مرغ نشان داد که وقفه های قیمت مرغ زنده بیشترین تاثیر را بر حاشیه بازاریابی گوشت مرغ دارند و متغیرهای قیمت مرغ زنده با یک وقفه و سه وقفه باعث افزایش حاشیه بازاریابی و متغیر قیمت مرغ زنده با دو وقفه موجب کاهش حاشیه بازاریابی می شود. نتایج حاصل از تخمین فرم ساختاری نیز نشان داد که نرخ تغییر موجودی انبار به میزان فروش روی حاشیه بازاریابی گوشت مرغ تاثیرگذار است و نرخ بهره حقیقی اثری روی حاشیه بازاریابی گوشت مرغ ندارد. بنابراین برای کاهش نوسانات حاشیه بازاریابی مواد غذایی باید اقدام به ایجاد انبارهای مناسب و استاندارد نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری کمال آبادی، رضا، و شاهنوشی فروشانی، ناصر. (1391). بررسی حاشیه بازاریابی گوشت مرغ با استفاده از مدل انتظارات عقلایی. تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 4(1 (پیاپی 13))، 179-193. SID. https://sid.ir/paper/158754/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری کمال آبادی رضا، شاهنوشی فروشانی ناصر. بررسی حاشیه بازاریابی گوشت مرغ با استفاده از مدل انتظارات عقلایی. تحقیقات اقتصاد کشاورزی[Internet]. 1391؛4(1 (پیاپی 13)):179-193. Available from: https://sid.ir/paper/158754/fa

    IEEE: کپی

    رضا حیدری کمال آبادی، و ناصر شاهنوشی فروشانی، “بررسی حاشیه بازاریابی گوشت مرغ با استفاده از مدل انتظارات عقلایی،” تحقیقات اقتصاد کشاورزی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 179–193، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/158754/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button