مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی بازاریابی ارتباطی در لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 29

چکیده

 هدف از انجام پژوهش, طراحی الگوی بازاریابی ارتباطی در لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی بود که به شکل میدانی صورت گرفته است. اطلاعات لازم از طریق مصاحبه با افراد متخصص در زمینه ارتباط با هواداران, مشاهده, بررسی ادبیات نظری و پرسشنامه گردآوری شد. جامعه آماری این تحقیق شامل هواداران فوتبال بالاتر از شانزده سال بودند. از بین 674 پرسشنامه گردآوری شده تعداد 527 نفر بنا به تعریف عملیاتی هوادار که میانگین حضورشان بالاتر از 8 بازی در یک فصل برای تیم مورد علاقه آنها بود به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از مدل سازی معادلات ساختاری جهت طراحی مدل استفاده گردید. نتایج نشان داد که مدیریت ارتباط با هواداران بر روی ارتقای کیفیت ارتباط اثر معناداری دارد. همچنین برآیند شاخصهای برازش داده ها و ضرایب رگرسیونی نشان داد که تاثیر مولفه مدیریت ارتباط با هواداران بر روی ارزش عمر هوادار منوط به حضور متغیر کیفیت ارتباط با هواداران می باشد. نتایج پژوهش نشان داد که پیامدهای بکارگیری بازاریابی ارتباطی در لیگ برتر فوتبال ایران شامل بهبود رفتارهای مصرفی از جانب هواداران مانند کمیت مصرف, تبلیغ شفاهی, پی گیری رسانه و حضور مجدد در بازی های آینده تیم های فوتبال می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدی، بهزاد، احسانی، محمد، کوزه چیان، هاشم، و تجاری، فرشاد. (1398). طراحی الگوی بازاریابی ارتباطی در لیگ برتر فوتبال ایران. مدیریت ورزشی (حرکت)، 11(1 )، 15-29. SID. https://sid.ir/paper/159305/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدی بهزاد، احسانی محمد، کوزه چیان هاشم، تجاری فرشاد. طراحی الگوی بازاریابی ارتباطی در لیگ برتر فوتبال ایران. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1398؛11(1 ):15-29. Available from: https://sid.ir/paper/159305/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد ایزدی، محمد احسانی، هاشم کوزه چیان، و فرشاد تجاری، “طراحی الگوی بازاریابی ارتباطی در لیگ برتر فوتبال ایران،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 11، no. 1 ، pp. 15–29، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159305/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button