مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,214
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,030
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در رفتار مصرف کنندگان ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 118

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر, بررسی تاثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در رفتار مصرف کنندگان ورزشی بود. این پژوهش از نوع کاربردی و توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری, کلیه دانشجویان دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های شهر تهران بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 344 نفر به دست آمد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه وو و همکاران (2008) بود که روایی صوری و محتوایی آن به تایید 12 نفر از متخصصان و اساتید مدیریت و بازاریابی ورزشی رسید و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بین 0/86 تا 0/91 محاسبه گردید. با استفاده از نرم افزار SPSS 23 علاوه بر بکارگیری آزمون کلموگروف-اسمیرنف برای نرمال بودن داده ها و آلفای کرونباخ جهت پایایی, از همبستگی پیرسون و استفاده شد و به کمک نرم افزار لیزرل به تعیین و تایید مدل معادلات ساختاری اقدام شد. نتایج نشان داد که عوامل درگیری با محصول, نگرش به تبلیغات اینترنتی, محتوای تبلیغات و توجه و ارتباط با تبلیغات به ترتیب دارای بیشترین تاثیر در رفتار مصرف کنندگان ورزشی بودند. درگیری با تبلیغات اینترنتی و نقش آن در خرید محصولات در درجه نخست بر اساس نیاز و کاربرد و اهمیت محصول برای افراد است و بعد از آن باایجاد نگرش و تهیه محتوای خوب و چشم گیر می توان فروش محصولات را افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذاکریان، علیرضا، جلالی فراهانی، مجید، و تکلی، همیلا. (1398). بررسی تاثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در رفتار مصرف کنندگان ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)، 11(1 )، 107-118. SID. https://sid.ir/paper/159312/fa

    Vancouver: کپی

    ذاکریان علیرضا، جلالی فراهانی مجید، تکلی همیلا. بررسی تاثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در رفتار مصرف کنندگان ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1398؛11(1 ):107-118. Available from: https://sid.ir/paper/159312/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا ذاکریان، مجید جلالی فراهانی، و همیلا تکلی، “بررسی تاثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در رفتار مصرف کنندگان ورزشی،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 11، no. 1 ، pp. 107–118، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159312/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button