مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

57
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی برنامه های آموزشی موفق در دوره دکترای بالینی پرستاری سلامت روان

صفحات

 صفحه شروع 1174 | صفحه پایان 1189

چکیده

 مقدمه: دکترای پرستاری بالینی(DNP) Doctor of Nursing Practice استراتژی مؤثر برای آماده سازی پرستاران در پیشرفته ترین سطح پرستاری است. ایالت متحده آمریکا, به عنوان پیشگام در اجرای این برنامه, نقش مؤثری در طراحی و توسعه این برنامه در سایر کشورها دارد. این مطالعه با هدف معرفی برنامه های آموزشی موفق در دوره دکترا پرستاری بالینی سلامت روان انجام شد. روش بررسی: این مطالعه توصیفی-تطبیقی با استفاده از الگوی چهار مرحله ای Beredy در سال 1404 انجام شد. جست وجو در سایت دانشگاه های معتبر و پیشگام ارائه دهنده این برنامه, از جمله دانشگاه های جان هاپکینز, راش, واشنگتن و سان فرانسیسکو آمریکا انجام شد. سپس اجزا و شاخص های مهم برنامه های درسی بر اساس مراحل توصیف, تفسیر, همجواری و مقایسه تحلیل شدند. نتایج: در برنامه آموزشی این چهار دانشکده بر ارزش های بنیادین مانند احترام, صداقت, مسئولیت پذیری و تعالی تأکید شده است. این برنامه ها با محوریت عملکرد مبتنی بر شواهد, پرستارانی تربیت می کنند که توانایی تشخیص و مدیریت اختلالات روانی حاد و مزمن را داشته و در تیم های تخصصی بین رشته ای, خدمات مراقبتی و آموزشی مؤثری به بیماران, خانواده ها و جوامع ارائه می دهند. نتیجه گیری: برنامه دکترای بالینی پرستاری در این چهار دانشکده با هدف تربیت پرستاران متخصص برای ارائه مراقبت های روانپرستاری به بیماران و خانواده هایشان اجرا می شود. با توجه به رشد حرفه پرستاری و تخصصی شدن آن استفاده از تجربیات آموزشی این دانشکده ها می تواند الگویی برای اجرای این برنامه در ایران و سایر کشورها باشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button