مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

18
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تطابق درمان های دندانپزشکی اطفال دانشجویان دندانپزشکی یزد با کوریکولوم آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 1190 | صفحه پایان 1201

چکیده

 مقدمه: فرآیند آموزش زمانی مفید واقع می گردد که طی آموزش و یا پس از آن, اهداف مورد نظر محقق شده و یا نتایج نهایی فراهم گردد. کسب اطلاع در مورد کیفیت برنامه و میزان موفقیت و مفید بودن آموزش مستلزم ارزشیابی است. این مطالعه به منظور بررسی تطابق درمان های اطفال انجام شده توسط دانشجویان دانشکده دندانپزشکی یزد با موارد تعیین شده در کوریکولوم دندانپزشکی در سال 1401 تا 1403 بود. روش بررسی: پس از تهیه چک لیست محقق ساخته بر اساس موارد الزامی کوریکولوم دندانپزشکی و جمع آوری لاگ بوک های آموزشی بخش اطفال واحد های 1و2و3 عملی انجام شده دانشجویان در بخش اطفال توسط دانشجوی سال آخر آموزش دیده بود که تحت نظر متخصص دندانپزشکی اطفال بررسی شد و با آیین نامه آموزشی دندانپزشکی مصوب وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی مقایسه شد و میزان تحقق اهداف آموزشی مشخص شد. نتایج: وضعیت تطابق درمان های انجام شده توسط 149 دانشجو در 3 واحد بخش اطفال با کوریکولوم آموزشی از 1173 درمان انجام شده 364 مورد (31%) بود. میزان تطابق درمانها بر حسب نوع سهمیه ورودی, نوع واحد اطفال و نوع درمان انجام شده؛ تفاوت معناداری (05/0p<) داشت ولی جنسیت (617/0 P-value =) رابطه معناداری با میزان تطابق نداشت. نتیجه گیری: میزان تطابق کلی درمان ها نشان داد بخش قابل توجهی از درمان های انجام شده با الزامات کوریکولوم آموزشی همخوانی نداشتند. این مطالعه شکاف های قابل توجهی را در همسویی عملکرد بالینی و اهداف کوریکولوم آموزشی در بخش های کودکان دانشکده دندانپزشکی یزد نشان داد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button