مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,907
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی های کودکانه سنتی و مدرن بر رشد اجتماعی دانش آموزان دختر اول ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 164

چکیده

 اجتماعی شدن, یکی از والاترین و مهم ترین اهداف هر برنامه رشدی است و دانشمندان تعلیم و تربیت برای استفاده از ابزارهای لازم برای بهینه ساختن بستر مناسب به منظور ارتقای رشد اجتماعی کودکان در طول دوران رشد تلاش می کنند. در تحقیق حاضر تاثیر بازی های کودکانه سنتی و مدرن بر رشد اجتماعی کودکان دختر اول ابتدایی (6 و 7 ساله) بررسی می شود. پژوهش حاضر به روش آزمایشی با گروه های بازی های مدرن, بازی های سنتی و گروه کنترل همراه با طرح پیش آزمون- پس آزمون بر روی دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی در سال 89-1388 در دو دبستان مناطق 13 و 14 شهر تهران انجام گرفت. آزمودنی ها 45 دانش آموز دختر پایه اول ابتدایی بودند که به طور تصادفی و به تعداد برابر به 3 گروه تقسیم شدند. گروه اول بازی های سنتی و گروه دوم بازی های مدرن را به مدت 15 هفته, هفته ای یک جلسه انجام دادند و گروه سوم نیز به عنوان گروه کنترل بوده هیچ بازی را تجربه نکردند. برای اندازه گیری رشد اجتماعی افراد از پرسشنامه رشد اجتماعی واینلند (1953) استفاده شد. در این پژوهش از روش آماری تحلیل کوواریانس برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج نشان داد بازی های کودکانه سنتی و مدرن هر دو بر رشد اجتماعی کودکان موثر بود و اختلاف معناداری بین دو نوع بازی مذکور وجود نداشت, ولی گروه بازی های سنتی امتیاز بیشتری در رشد اجتماعی کسب کردند. در این زمینه می توان گفت که گنجاندن بازی های کودکانه در ساعات تربیت بدنی مدارس برای توسعه رشد اجتماعی کودکان سودمند است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورشکوری شارمی، فاطمه، موحدی، احمدرضا، و عابدی، احمد. (1390). تاثیر بازی های کودکانه سنتی و مدرن بر رشد اجتماعی دانش آموزان دختر اول ابتدایی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(7)، 147-164. SID. https://sid.ir/paper/159454/fa

    Vancouver: کپی

    پورشکوری شارمی فاطمه، موحدی احمدرضا، عابدی احمد. تاثیر بازی های کودکانه سنتی و مدرن بر رشد اجتماعی دانش آموزان دختر اول ابتدایی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1390؛-(7):147-164. Available from: https://sid.ir/paper/159454/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه پورشکوری شارمی، احمدرضا موحدی، و احمد عابدی، “تاثیر بازی های کودکانه سنتی و مدرن بر رشد اجتماعی دانش آموزان دختر اول ابتدایی،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 7، pp. 147–164، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159454/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button