مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازخورد خودکنترل و آزمونگر کنترل با استفاده از بازخورد نوار ویدیویی بر اکتساب، یادداری و انتقال مهارت حرکتی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف اصلی تحقیق حاضر, تاثیر ارایه بازخورد خودکنترل و آزمونگرکنترل با استفاده از بازخورد نوار ویدیویی بر یادگیری مهارت حرکتی دارت بود. به این منظور 200 دانشجوی داوطلب دختر کوی دانشگاه تهران در این پژوهش شرکت کردند. بعد از پرکردن پرسشنامه, از بین 152 داوطلب واجد شرایط, 36 نفر به طور تصادفی انتخاب شدند. بعد از پیش آزمون 10 کوششی و همگن سازی در سه گروه خودکنترل, آزمونگر کنترل و جفت شده قرار گرفتند. گروه خود کنترل هنگام درخواست بازخورد نوار ویدیویی دریافت کردند. گروه آزمونگر کنترل بعد از 5 کوشش و گروه جفت شده نیز همراه با گروه خودکنترل بازخورد دریافت کردند. از همه گروه ها فیلمبرداری شد. مرحله تمرین, 100 کوشش شامل 10 سری 10 کوششی بود و آزمون یادداری و انتقال 48 ساعت بعد گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس یکطرفه تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر و آزمون تعقیبی توکی و برای رسم نمودارها از نرم افزار اکسل استفاده شد. نتایج نشان داد که نوع بازخورد بر شکل مهارت حرکتی دارت در اکتساب, یادداری و انتقال تاثیر معنی داری دارد (P<0.05) نوع بازخورد بر دقت مهارت حرکتی دارت در اکتساب, یادداری و انتقال تاثیر معنی داری دارد (P<0.05). در کل نتایج نشان داد, افرادی که بازخورد نوار ویدیویی به صورت خودکنترل دریافت کردند, عملکرد بهتری (شکل و دقت) از گروه آزمونگر کنترل و جفت شده داشتند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احسانی نوری، شیدا، عرب عامری، الهه، فرخی، احمد، و زیدآبادی، رسول. (1388). تاثیر بازخورد خودکنترل و آزمونگر کنترل با استفاده از بازخورد نوار ویدیویی بر اکتساب, یادداری و انتقال مهارت حرکتی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(2)، 87-102. SID. https://sid.ir/paper/159490/fa

    Vancouver: کپی

    احسانی نوری شیدا، عرب عامری الهه، فرخی احمد، زیدآبادی رسول. تاثیر بازخورد خودکنترل و آزمونگر کنترل با استفاده از بازخورد نوار ویدیویی بر اکتساب, یادداری و انتقال مهارت حرکتی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1388؛-(2):87-102. Available from: https://sid.ir/paper/159490/fa

    IEEE: کپی

    شیدا احسانی نوری، الهه عرب عامری، احمد فرخی، و رسول زیدآبادی، “تاثیر بازخورد خودکنترل و آزمونگر کنترل با استفاده از بازخورد نوار ویدیویی بر اکتساب, یادداری و انتقال مهارت حرکتی،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 2، pp. 87–102، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159490/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button