مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,217
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,149
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثرات سازماندهی تمرین با سطوح مختلف تداخل ضمنی در یادگیری سه نوع مهارت والیبال

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 79

چکیده

 در پژوهش حاضر, یادگیری سه مهارت والیبال با سه شرایط تمرینی (مسدود, تصادفی و سریالی) بررسی شد تا تاثیرات آن در سه مرحله اکتساب, یادداری و انتقال مشخص شود. شرکت کنندگان مبتدی 60 دانشجوی پسر (با میانگین سنی = 2.5 سال, انحراف معیار = 1.2) بودند که به صورت داوطلبانه انتخاب شدند و به طور تصادفی در سه گروه تمرینی مسدود, تصادفی و سریالی قرار گرفتند. پس از پیش آزمون, آزمودنی های هر گروه در مرحله اکتساب طی 9 جلسه سه مهارت پنجه, پاس با ساعد و سرویس چکشی را 378 بار (هر جلسه 42 تکرار از هر سه نوع مهارت و هر مهارت 14 تکرار) تمرین کردند. طی سه جلسه در مرحله تمرین 45 آزمون اکتساب به عمل آمد. متعاقب 48 و 72 ساعت بعد از آخرین جلسه تمرین, به ترتیب در 15 آزمون یادداری و انتقال شرکت کردند. تجزیه و تحلیل داده ها, مقایسه میانگین پیش آزمون و آزمون ها در مراحل اکتساب, یادداری و انتقال سه روش تمرینی به صورت جداگانه با استفاده از آنالیز واریانس (ANOVA) و آزمون تعقیبی (TUKEY) انجام پذیرفت. نتایج اختلاف معنی داری را در سطح اطمینان (P<0.001) در مراحل یادداری و انتقال به نفع روش های تمرینی تصادفی (با تداخل بیشتر) و سریالی (با تداخل متوسط) نسبت به روش مسدود (با تداخل کمتر) در هر سه مهارت نشان داد. بین دو روش تصادفی و سریالی در هیچیک از مراحل اکتساب, یادداری و انتقال, اختلاف معنی داری مشاهده نشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فاضل کلخوران، جمال، همایون، مرتضی، و شریعتی، امیر. (1389). اثرات سازماندهی تمرین با سطوح مختلف تداخل ضمنی در یادگیری سه نوع مهارت والیبال. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(6)، 63-79. SID. https://sid.ir/paper/159502/fa

    Vancouver: کپی

    فاضل کلخوران جمال، همایون مرتضی، شریعتی امیر. اثرات سازماندهی تمرین با سطوح مختلف تداخل ضمنی در یادگیری سه نوع مهارت والیبال. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1389؛-(6):63-79. Available from: https://sid.ir/paper/159502/fa

    IEEE: کپی

    جمال فاضل کلخوران، مرتضی همایون، و امیر شریعتی، “اثرات سازماندهی تمرین با سطوح مختلف تداخل ضمنی در یادگیری سه نوع مهارت والیبال،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 6، pp. 63–79، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159502/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button