مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر دست برتری و نوع تمرین (آشکار و پنهان) بر دقت و زمان عکس العمل متوالی

صفحات

 صفحه شروع 529 | صفحه پایان 548

چکیده

 هدف این تحقیق, بررسی اثر دست برتر و دو روش تمرین آشکار و پنهان بر یادگیری توالی حرکتی بود. به این منظور, 60 دختر 17-14 ساله با توجه به دست برتر با آرایش تصادفی در چهار گروه راست دست-تمرین آشکار, راست دست-تمرین پنهان, چپ دست- تمرین آشکار, چپ دست- تمرین پنهان قرار گرفتند. تکلیف شرکت کنندگان, دقت و زمان عکس العمل متوالی بود. مرحله اکتساب شامل اجرای هشتصد کوشش تمرینی بود. ﮔﺮوه های تمرین آشکار, از ﺗﺮﺗﻴﺐ ظهور محرک ها آگاهی داشتند, اما به ﮔﺮوه های تمرین پنهان, این آگاهی داده نشد. روز بعد از مرحله اکتساب, آزمون یادداری و انتقال گرفته شد. آنالیز واریانس چندراهه نشان داد که صرف نظر از دست برتر, تمرین پنهان بر یادگیری زمان عکس العمل در هر سه مرحله اکتساب, یادداری و انتقال موثرتر از تمرین آشکار بود. مقایسه افراد راست دست و چپ دست, صرف نظر از نوع تمرین در دقت پاسخ مرحله اکتساب معنادار بود و چپ دست ها بادقت تر بودند. اثر متقابل دست برتر و نوع تمرین بر زمان واکنش و دقت پاسخ معنادار نبود.بدین مفهوم که افراد راست دست و چپ دست در تمرین آشکار و همین طور, تمرین پنهان تفاوت معناداری با یکدیگر نداشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرنقی، زهره، بادامی، رخساره، و نزاکت الحسینی، مریم. (1394). اثر دست برتری و نوع تمرین (آشکار و پنهان) بر دقت و زمان عکس العمل متوالی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 7(4)، 529-548. SID. https://sid.ir/paper/159549/fa

    Vancouver: کپی

    فرنقی زهره، بادامی رخساره، نزاکت الحسینی مریم. اثر دست برتری و نوع تمرین (آشکار و پنهان) بر دقت و زمان عکس العمل متوالی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1394؛7(4):529-548. Available from: https://sid.ir/paper/159549/fa

    IEEE: کپی

    زهره فرنقی، رخساره بادامی، و مریم نزاکت الحسینی، “اثر دست برتری و نوع تمرین (آشکار و پنهان) بر دقت و زمان عکس العمل متوالی،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 7، no. 4، pp. 529–548، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159549/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button