Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,180
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,872
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر یک برنامه فعالیت های بدنی منتخب بر رشد مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD) و کودکان اوتیسم (HFA)

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر یک برنامه فعالیت های بدنی منتخب بر رشد مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا می باشد. در این مطالعه نیمه تجربی تعداد 20 کودک (0.7±8.8 سال) مبتلا به اختلال HFA و 10 کودک (1.4±7.9) مبتلا به اختلال ADHD از بین جوامع مورد نظر به صورت کاملا تصادفی و بر اساس پیش آزمون انتخاب شدند. مجموعه آزمون تبحر حرکتی برونینکس - اوزرتسکی برای کودکان ADHD و آزمون رشد حرکتی درشت - ویرایش دوم برای کودکان HFA مورد استفاده قرار گرفت. برنامه حرکتی منتخب (برنامه حرکتی اسپارک) که شامل فعالیت های تقویتی, بازی و ورزش برای کودکان است, به مدت 18 جلسه برای کودکان ADHD و 12 جلسه برای کودکان ADHD اجرا شد. آزمون K-S جهت تعیین نرمال بودن توزیع داده ها و آزمون های t همبسته و t مستقل و آزمون لوین و تحلیل کوواریانس جهت مقایسه میانگین ها استفاده گردید. در کودکان ADHD و HFA تمرین برنامه حرکتی منتخب در گروه تجربی تغییرات معناداری در اکثر متغیرها ایجاد کرد ولی در مورد گروه کنترل اینگونه نبود. با توجه به نتایج می توان ادعا کرد برنامه فعالیت بدنی منتخب (SPARK) مورد استفاده احتمالا می تواند باعث بهبود مهارت های حرکتی در کودکان مبتلا به ADHD و HFA شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوثری، سعید، کیهانی، فاطمه، حمایت طلب، رسول، و عرب عامری، الهه. (1391). بررسی تاثیر یک برنامه فعالیت های بدنی منتخب بر رشد مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD) و کودکان اوتیسم (HFA). رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(10)، 45-60. SID. https://sid.ir/paper/159563/fa

    Vancouver: کپی

    کوثری سعید، کیهانی فاطمه، حمایت طلب رسول، عرب عامری الهه. بررسی تاثیر یک برنامه فعالیت های بدنی منتخب بر رشد مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD) و کودکان اوتیسم (HFA). رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1391؛-(10):45-60. Available from: https://sid.ir/paper/159563/fa

    IEEE: کپی

    سعید کوثری، فاطمه کیهانی، رسول حمایت طلب، و الهه عرب عامری، “بررسی تاثیر یک برنامه فعالیت های بدنی منتخب بر رشد مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (ADHD) و کودکان اوتیسم (HFA)،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 10، pp. 45–60، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159563/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا