مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,064
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه «میانجی» فیورستاین و تاثیر آن بر حس تاثیرگذاری معلمان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 113

چکیده

 مطالعات پیشین پیرامون «حس تاثیرگذاری معلمان» همواره به دلیل ضعف روش شناختی و تکیه محض آنها بر بکارگیری شیوه های یکسان نظیر خوداظهاری, نظرسنجی, و تعیین همبستگی برای جمع آوری اطلاعات, مورد انتقاد بوده است. از این رو پژوهش حاضر اقدام به اتخاذ شیوه ای دیگر یعنی شیوه تجربی و مشاهده مستقیم برای ارزیابی تاثیر نظریه «میانجی» فیورستاین بر حس تاثیرگذاری معلمان زبان انگلیسی بطور کل و اندازه گیری سه جزء اصلی تاثیرگذاری یعنی تاثیرگذاری در درگیرکردن دانش آموزان, تاثیرگذاری در آموزش و تاثیرگذاری در مدیریت کلاس بطور خاص, برای 16 معلم مبتدی شرکت کننده در برنامه آموزش ضمن خدمت آنها نموده است. بعلاوه راهبردهای مدلسازی, مرور ذهنی, و تحلیل نوارهای ویدیویی در طی یک بازه زمانی 15 جلسه ای دو ساعته شیوه های آموزشی در این پژوهش و تدریس توسط شرکت کنندگان در کلاسهای درس واقعی و ارزیابی تدریس توسط خود آنها و همتایانشان ارزشیابی از پیشرفت ایشان را تشکیل داده است. نتایج حاصله از این مطالعه, موید آن است که شرکت کنندگان در این پژوهش در کلیه اجزای تاثیرگذاری به رشد معناداری دست یافتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حساس خواه، ژاله. (1390). نظریه «میانجی» فیورستاین و تاثیر آن بر حس تاثیرگذاری معلمان زبان انگلیسی. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 5(7)، 89-113. SID. https://sid.ir/paper/160446/fa

    Vancouver: کپی

    حساس خواه ژاله. نظریه «میانجی» فیورستاین و تاثیر آن بر حس تاثیرگذاری معلمان زبان انگلیسی. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1390؛5(7):89-113. Available from: https://sid.ir/paper/160446/fa

    IEEE: کپی

    ژاله حساس خواه، “نظریه «میانجی» فیورستاین و تاثیر آن بر حس تاثیرگذاری معلمان زبان انگلیسی،” مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 5، no. 7، pp. 89–113، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/160446/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button