مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رنگ و لعاب قهرمان گرایی در آثار لویی آراگون

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 39

چکیده

تغزل لویی آراگون, ریشه در شرایط تاریخی و رنگ و لعابی قهرمانانه دارد. آشتی میان غزل و حماسه در اشعار مقاومت او, صحه بر نادرستی این تقابل دیرینه می گذارد.در جستجوی یک قالب شعری مناسب, آراگون اشعار قافیه دار قرون وسطی را با بیان دانان سهیم شده و از آن آینه ای بر می گیرد تا حقیقت جنگ و حوادث روز را در هیات قهرمانان قرون وسطی در آن بازبتاباند و در عین حال از سانسور در امان بماند. با این تاریخ نگاری تغزلی, هم تاریخ به سرایش درمی آید و هم خط سیر حافظه ملی دنبال می شود. شاعر در پی آن است که در پس نگاره هایی که از اساطیر یا زن محبوبش به تصویر می کشد صدای همگان و در نهایت صدای فرانسه را به گوش برساند.اما وارثی بی چون و چرا بودن نیز او را خشنود نمی کند. پس سعی دارد تا با خلق قافیه هایی نو, به پیروی از هوگو, بر پنداشت موجود بر ناتوانی و کهنگی قافیه برای بیان حقایق نو خط بطلان بکشد.در نهایت, تغزل آراگون رو به مخاطب می گرداند؛ به او آگاهی و آموزش می دهد و در عین حال, به سنت بیان دانان, پیام سیاسی اش را در خفا به او القا می کند.در واقع این شاعر متعهد می خواهد وحدت ملی وطنش را که در جنگ به تاراج رفته است, با تنها چیزی که هویت کشورش باقی مانده, بازگذاری کند:زبان, تنها بازمانده مشترک جاری در حافظه ملی هم وطنانی که ناآشکارا برای نجات عشقی مشترک به کمک طلبیده می شوند. عشق مشترک در بند, فرانسه؟ .لطفا برای مشاهده متن کامل انگلیسی اینجا را کلیک کنید

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غیاثی، محمدتقی، و نادری مقام، شقایق. (1389). رنگ و لعاب قهرمان گرایی در آثار لویی آراگون. پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 53(218)، 17-39. SID. https://sid.ir/paper/160463/fa

    Vancouver: کپی

    غیاثی محمدتقی، نادری مقام شقایق. رنگ و لعاب قهرمان گرایی در آثار لویی آراگون. پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1389؛53(218):17-39. Available from: https://sid.ir/paper/160463/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی غیاثی، و شقایق نادری مقام، “رنگ و لعاب قهرمان گرایی در آثار لویی آراگون،” پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 53، no. 218، pp. 17–39، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/160463/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button