Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,163
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برندسازی در دیپلماسی نیچه ای قطر

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 178

چکیده

 دیپلماسی نیچه به کشورها کمک می کند تا با تمرکز منابع خود در حوزه های خاص نتایج بسیار بهتری بگیرند. به همین دلیل, بسیاری از کشورهای کوچک به دلیل نداشتن منابع کافی جهت ساخت قدرت مورد نیاز برای تأمین منافع ملی, به استفاده از دیپلماسی نیچه روی می آورند تا با تمرکز منابع خود در حوزه هایی که در آن دارای مزیت هستند به برند تبدیل شوند. برند, بهترین ایده مشتریان در مورد یک محصول است. برند ملی تصویری است که از یک کشور در افکار جامعه جهانی ساخته می شود که می تواند مفاهیم مثبت و منفی گوناگونی را در برگیرد. قطر یکی از کشورهای کوچک خلیج فارس است که در برابر تهدیدات داخلی و خارجی آسیب پذیری زیادی داشته و منابع سخت افزاری کافی برای تأمین امنیت خود را ندارد. به همین دلیل عوامل نرم افزاری در سیاست خارجی این کشور پر رنگ تر می باشد. قطر با تمرکز منابع خود در قالب دیپلماسی نیچه توانسته در حوزه های میانجی گری, دیپلماسی رسانه ای, دیپلماسی ورزشی و... به برند تبدیل شده و تصویر خوبی از خود در نظام بین الملل بسازد. این تصویر خوب باعث تأمین امنیت برای قطر شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رنجکش، محمدجواد، اصغری ثانی، حسین، و محقر، احمد. (1392). برندسازی در دیپلماسی نیچه ای قطر. مطالعات سیاسی، 5(19)، 145-178. SID. https://sid.ir/paper/161180/fa

    Vancouver: کپی

    رنجکش محمدجواد، اصغری ثانی حسین، محقر احمد. برندسازی در دیپلماسی نیچه ای قطر. مطالعات سیاسی[Internet]. 1392؛5(19):145-178. Available from: https://sid.ir/paper/161180/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد رنجکش، حسین اصغری ثانی، و احمد محقر، “برندسازی در دیپلماسی نیچه ای قطر،” مطالعات سیاسی، vol. 5، no. 19، pp. 145–178، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/161180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا