مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,274
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,007
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین پروتکل آموزشی رفتار با کودکان طلاق به مادرانشان و اثر آن بر رفتار مادران

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 54

چکیده

 این پژوهش با هدف تهیه پروتکل آموزشی رفتار با کودکان طلاق, ویژة مادران, انجام شد. در این پژوهش آزمایشی که از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود, روش نمونه گیری از جامعه در دسترس انتخاب و پس از انتساب تصادفی آزمودنی ها به دو گروه کنترل و آزمایش, تعداد مادران طلاق 40 نفر (20 نفر گروه آزمایش, 20 نفر گروه کنترل) که دارای کودک 6-12 سال بودند را شامل می شد. برای گروه آزمایش 12 جلسه برنامة مداخله ای ویژة کودکان طلاق طی 4 هفته متوالی و سه روز در هفته برگزار شد و گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکردند. در این پژوهش از این پرسشنامه ها سود برده شد: پرسشنامة خشم اسپیلبرگ (1999), پرسشنامة اضطراب حالت-صفت اسپیلبرگ (1989), پرسشنامة احساس گناه کوگلر و جونز (2000), پرسشنامة سازگاری بل (1934) و پرسشنامة جو عاطفی خانواده هیل برن (1964). برای آزمون فرضیه های پژوهش از تحلیل کوواریانس تک متغیره استفاده شد. بررسی نتایج نشان داد که تفاوت بین میانگین های گروه آزمایش و کنترل معنادار بود (001/0>p). بر اساس یافته های پژوهش, پروتکل آموزشی طراحی شده می تواند با تغییر مثبت رفتار مادران کودکان طلاق, باعث بهبود وضعیت روانی این کودکان شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی، افسانه، رشید، خسرو، و یارمحمدی، مسیب. (1398). تدوین پروتکل آموزشی رفتار با کودکان طلاق به مادرانشان و اثر آن بر رفتار مادران. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 20(3 (پیاپی 77) )، 44-54. SID. https://sid.ir/paper/163579/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی افسانه، رشید خسرو، یارمحمدی مسیب. تدوین پروتکل آموزشی رفتار با کودکان طلاق به مادرانشان و اثر آن بر رفتار مادران. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1398؛20(3 (پیاپی 77) ):44-54. Available from: https://sid.ir/paper/163579/fa

    IEEE: کپی

    افسانه غلامی، خسرو رشید، و مسیب یارمحمدی، “تدوین پروتکل آموزشی رفتار با کودکان طلاق به مادرانشان و اثر آن بر رفتار مادران،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 20، no. 3 (پیاپی 77) ، pp. 44–54، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163579/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button