مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه راهبردهای شناختی ـ فراشناختی و ویژگی های جمعیت شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 33

چکیده

 هدف از این پژوهش تعیین رابطه راهبردهای شناختی ـ فراشناختی با عملکرد تحصیلی و بررسی عوامل موثر بر آنها از قبیل سن, جنس, رشته, شغل, مصرف دارو و تعداد مشروطی دانشجویان بود. روش پژوهش, توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) شهر ری که در نیمسال اول 93-1392 مشغول به تحصیل بودند, می گردید (22904=N). با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی 378 نفر نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های اطلاعات شخصی و راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) بود. برای تحلیل داده ها از رگرسیون, ضریب همبستگی پیرسون, آزمون تی و تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شد. نتایج بیانگر رابطه مثبت و معنادار بین راهبردهای شناختی و فراشناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان بود (P<0.05). بین عملکرد تحصیلی با کاربرد راهبردهای شناختی و فراشناختی در دانشجویان از نظر شغل, رشته و تعداد ترم های مشروطی تفاوت معناداری وجود داشت (P<0.05). اما از نظر جنسیت و مصرف دارو تفاوت معناداری بین دانشجویان وجود نداشت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بابائی امیری، ناهید، کجباف، محمدباقر، مظاهری، محمدمهدی، منشئی، غلامرضا، و طالبی، هوشنگ. (1394). رابطه راهبردهای شناختی فراشناختی و ویژگی های جمعیت شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 16(2 (پیاپی 60))، 24-33. SID. https://sid.ir/paper/163635/fa

Vancouver: کپی

بابائی امیری ناهید، کجباف محمدباقر، مظاهری محمدمهدی، منشئی غلامرضا، طالبی هوشنگ. رابطه راهبردهای شناختی فراشناختی و ویژگی های جمعیت شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1394؛16(2 (پیاپی 60)):24-33. Available from: https://sid.ir/paper/163635/fa

IEEE: کپی

ناهید بابائی امیری، محمدباقر کجباف، محمدمهدی مظاهری، غلامرضا منشئی، و هوشنگ طالبی، “رابطه راهبردهای شناختی فراشناختی و ویژگی های جمعیت شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 16، no. 2 (پیاپی 60)، pp. 24–33، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163635/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button