مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,918
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,586
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه کارکردهای اجرایی بر پایه اضطراب امتحان در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 85

چکیده

 این پژوهش با هدف مقایسه کارکردهای اجرایی (استدلال, حافظه فعال و سازماندهی - برنامه ریزی) دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی با اضطراب امتحان بالا و پایین اجرا شد. پژوهش از نوع پس رویدادی و جامعه آماری آن دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران بودند که از میان آنها 313 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل آزمون آندره ری (آندره ری, 1942), خرده آزمون های تشابه ها و حافظه عددی هوش آزمای وکسلر (وکسلر, 1949) و سیاهه اضطراب امتحان (ابوالقاسمی و همکاران, 1375) بود. داده ها از طریق آزمون t گروههای مستقل و آزمون یو مان ویتنی تحلیل شد. یافته ها نشان داد بین دانش آموزان با اضطراب امتحان بالا و پایین در کارکردهای اجرایی استدلال و حافظه فعال تفاوت معنادار (P<0.001) وجود دارد, ولی در کارکرد اجرایی سازماندهی - برنامه ریزی بین دو گروه تفاوت معناداری به دست نیامد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فیروزی، ستاره، ابراهیمی قوام آبادی، صغری، و درتاج، فریبرز. (1390). مقایسه کارکردهای اجرایی بر پایه اضطراب امتحان در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 12(1 (پیاپی 43))، 76-85. SID. https://sid.ir/paper/163641/fa

Vancouver: کپی

فیروزی ستاره، ابراهیمی قوام آبادی صغری، درتاج فریبرز. مقایسه کارکردهای اجرایی بر پایه اضطراب امتحان در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1390؛12(1 (پیاپی 43)):76-85. Available from: https://sid.ir/paper/163641/fa

IEEE: کپی

ستاره فیروزی، صغری ابراهیمی قوام آبادی، و فریبرز درتاج، “مقایسه کارکردهای اجرایی بر پایه اضطراب امتحان در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 12، no. 1 (پیاپی 43)، pp. 76–85، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163641/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا