مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,772
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,422
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش حافظه فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 53

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش حافظه فعال و آموزش فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دارای ناتوان یادگیری ریاضی اجرا شد. پژوهش از نوع آزمایشی و جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی دارای ناتوانی یادگیری ریاضی بودند که از میان آنها, 30 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و با روش تصادفی در گروههای آزمایش (آموزش حافظه فعال و آموزش فراشناخت) و گواه قرار گرفتند. ابزارهای سنجش شامل مقیاس هوش کودکان وکسلر (شهیم, 1364), آزمون ایران کی مت (محمداسماعیل و هومن, 1381) و آزمون عملکرد تحصیلی ریاضی (فراهانی, 1386) بود. داده ها از طریق تحلیل کواریانس بررسی شد. یافته ها نشان داد آموزش حافظه فعال و آموزش فراشناخت بر عملکرد تحصیلی ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی موثر است (P<0.01). نتایج آزمون تعقیبی توکی نشان داد بین دو روش آموزش حافظه فعال و فراشناخت, در بهبود عملکرد تحصیلی ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی تفاوت معناداری وجود ندارد (P>0.05).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خدامی، نغمه، عابدی، احمد، و آتش پور، سیدحمید. (1390). تاثیر آموزش حافظه فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 12(1 (پیاپی 43))، 45-53. SID. https://sid.ir/paper/163643/fa

Vancouver: کپی

خدامی نغمه، عابدی احمد، آتش پور سیدحمید. تاثیر آموزش حافظه فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1390؛12(1 (پیاپی 43)):45-53. Available from: https://sid.ir/paper/163643/fa

IEEE: کپی

نغمه خدامی، احمد عابدی، و سیدحمید آتش پور، “تاثیر آموزش حافظه فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 12، no. 1 (پیاپی 43)، pp. 45–53، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163643/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا