مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,249
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی روش فرنالد و دیویس بر عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف این پژوهش, مقایسه اثربخشی روش فرنالد و دیویس بر عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه سوم ابتدایی بود. پژوهش از نوع آزمایشی با سه گروه (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) با پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان نارساخوان مراجعه کننده به مرکز مشاوره شناخت و الفبای زندگی شهر اصفهان در دی ماه 1390 بود که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب و 45 نفر به عنوان نمونه نهایی گزینش و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و یک گروه گواه (15 دانش آموز روش فرنالد, 15 دانش آموز روش دیویس و 15 دانش آموز گروه گواه) جایگزین شدند. سپس آزمون تشخیصی خواندن (بدیعیان, 1375) و آزمون هوش وکسلر کودکان (عابدی, صاقی و ربیعی, 1388) بر روی هر سه گروه اجرا گردید. بر روی 15 دانش آموز گروه آزمایش روش فرنالد در 10 جلسه انفرادی 30 دقیقه ای و روش دیویس نیز بر روی 15 دانش آموز دیگر گروه آزمایش در 16 جلسه انفرادی 30 دقیقه ای مداخله صورت گرفت. بر روی گروه کنترل مداخله ای صورت نگرفت. در پایان مداخلات آزمون تشخیصی خواندن بر روی گروه های آزمایشی اجرا گردید و داده ها با نرم افزار SPSS15 و آزمون تحلیل کوواریانس و مقایسه زوجی تحلیل شدند. نتایج نشان داد که میانگین نمرات پس آزمون خواندن گروه های آزمایش و کنترل, تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.001). نتایج مقایسه های زوجی نیز نشان داد که بین میانگین نمرات پس آزمون خواندن دو گروه دیویس و فرنالد نیز تفاوت معناداری وجود دارد .(P<0.001)

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حیدری، طاهره، شاه میوه اصفهانی، آرزو، عابدی، احمد، و بهرامی پور، منصوره. (1391). مقایسه اثربخشی روش فرنالد و دیویس بر عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 13(2 (پیاپی 48))، 36-44. SID. https://sid.ir/paper/163659/fa

Vancouver: کپی

حیدری طاهره، شاه میوه اصفهانی آرزو، عابدی احمد، بهرامی پور منصوره. مقایسه اثربخشی روش فرنالد و دیویس بر عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1391؛13(2 (پیاپی 48)):36-44. Available from: https://sid.ir/paper/163659/fa

IEEE: کپی

طاهره حیدری، آرزو شاه میوه اصفهانی، احمد عابدی، و منصوره بهرامی پور، “مقایسه اثربخشی روش فرنالد و دیویس بر عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 13، no. 2 (پیاپی 48)، pp. 36–44، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163659/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button