مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,013
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش هوش هیجانی بر تقویت هوش هیجانی دانش آموزان دختر آموزش ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 13

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر تقویت هوش هیجانی دانش آموزان دختر ابتدایی اجرا شد. روش پژوهش آزمایشی (دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون) و جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی در همدان بودند که از میان آنها 56 نفر به شیوه نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (26 نفر) و گروه گواه (30 نفر) قرار گرفتند. از همه دانش آموزان, در گروه های آزمایش و گواه, خواسته شد که دو مقیاس محقق ساخته هوش هیجانی را تکمیل کنند. سپس, گروه آزمایش در 10 جلسه آموزش هوش هیجانی, مبتنی بر الگوی نظری گلمن (1995), در 5 هفته شرکت کرد. داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس در نرم افزار SPSS ویرایش 16 تحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان داد که بین گروه آزمایش و گروه گواه در هوش هیجانی کلی, مهارت های درون فردی, مهارت های بین فردی, توانایی حل مساله, مدیریت فشار روانی و خلق عمومی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.01).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امیدی ارجنکی، صدیقه، کردنوقابی، رسول، و قربعلی، اکرم. (1392). تاثیر آموزش هوش هیجانی بر تقویت هوش هیجانی دانش آموزان دختر آموزش ابتدایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 14(1 (پیاپی 51))، 5-13. SID. https://sid.ir/paper/163677/fa

    Vancouver: کپی

    امیدی ارجنکی صدیقه، کردنوقابی رسول، قربعلی اکرم. تاثیر آموزش هوش هیجانی بر تقویت هوش هیجانی دانش آموزان دختر آموزش ابتدایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1392؛14(1 (پیاپی 51)):5-13. Available from: https://sid.ir/paper/163677/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه امیدی ارجنکی، رسول کردنوقابی، و اکرم قربعلی، “تاثیر آموزش هوش هیجانی بر تقویت هوش هیجانی دانش آموزان دختر آموزش ابتدایی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 14، no. 1 (پیاپی 51)، pp. 5–13، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163677/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button