مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

887
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های روان سنجی مقیاس احساس تنهایی کودک در دانش آموزان دوره راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 42

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی ساختار عاملی و ویژگی های روان سنجی (روایی و پایایی) مقیاس تنهایی کودک میان دانش آموزان دوره راهنمایی اجرا شد. روش پژوهش همبستگی (سنجش روایی و پایایی) و جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 91-1390 بود که از میان آنها 410 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل مقیاس تنهایی کودک (آشر و ویلر, 1985) و مقیاس عزت نفس (کوپر اسمیت, 1967) بود. به منظور بررسی روایی احساس تنهایی کودک, تحلیل عاملی تاییدی(GFA)  انجام شد. نتایج نشان داد که بین احساس تنهایی و عزت نفس رابطه منفی و معناداری (P<0.01) وجود دارد. همچنین, شاخص برازش مقیاس تنهایی کودک در وضعیت مطلوبی قرار داشت و ضریب پایایی مقیاس, به روش آلفای کرونباخ, برابر با 0.75 به دست آمد. بر اساس نتایج, مقیاس احساس تنهایی کودک در جامعه دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران دارای روایی و پایایی مناسبی است (P<0.01).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آزادفارسانی، یاسر، پارسایی، سلمان، دارابی، الهام، و الوندی، زهرا. (1392). ویژگی های روان سنجی مقیاس احساس تنهایی کودک در دانش آموزان دوره راهنمایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 14(1 (پیاپی 51))، 34-42. SID. https://sid.ir/paper/163681/fa

    Vancouver: کپی

    آزادفارسانی یاسر، پارسایی سلمان، دارابی الهام، الوندی زهرا. ویژگی های روان سنجی مقیاس احساس تنهایی کودک در دانش آموزان دوره راهنمایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1392؛14(1 (پیاپی 51)):34-42. Available from: https://sid.ir/paper/163681/fa

    IEEE: کپی

    یاسر آزادفارسانی، سلمان پارسایی، الهام دارابی، و زهرا الوندی، “ویژگی های روان سنجی مقیاس احساس تنهایی کودک در دانش آموزان دوره راهنمایی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 14، no. 1 (پیاپی 51)، pp. 34–42، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163681/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button