مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,625
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,651
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر خودکارآمدی، توانمندسازی و شادکامی بر ابراز وجود معلمان

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 96

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی رابطه خودکارآمدی, توانمندسازی و شادکامی بر ابراز وجود معلمان مدارس شهرستان اصفهان اجرا شد. روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری آن معلمان ابتدایی شهر اصفهان بودند, که از میان آنان 100 نفر از طریق نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای انتخاب شد. ابزارهای پژوهش پرسشنامه خودابرازی بزرگسالان (گی, هالندورث و گالاسی, 1975), مقیاس توانمندسازی (اسپریتزر, 1995), مقیاس خودکارآمدی عمومی (شوارتزر و جروسالم, 1995), و پرسشنامه شادکامی آکسفورد (آرگایل و لو, 1989) بود. در تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که تمام متغیرهای مورد بررسی با همدیگر ارتباط معناداری دارند (P<0.01). همچنین, با بررسی میزان ارتباط متغیر ابراز وجود با سایر متغیر ها مشخص شد, اگر همه متغیرها وارد معادله شوند, خودکارآمدی و شادکامی رابطه معنی داری با ابراز وجود دارند, ولی توانمندسازی رابطه معناداری با ابراز وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کجباف، محمدباقر، نقوی، محمد، و عرب بافرانی، حمیدرضا. (1394). تاثیر خودکارآمدی, توانمندسازی و شادکامی بر ابراز وجود معلمان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 16(1 (پیاپی 59))، 88-96. SID. https://sid.ir/paper/163775/fa

Vancouver: کپی

کجباف محمدباقر، نقوی محمد، عرب بافرانی حمیدرضا. تاثیر خودکارآمدی, توانمندسازی و شادکامی بر ابراز وجود معلمان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1394؛16(1 (پیاپی 59)):88-96. Available from: https://sid.ir/paper/163775/fa

IEEE: کپی

محمدباقر کجباف، محمد نقوی، و حمیدرضا عرب بافرانی، “تاثیر خودکارآمدی, توانمندسازی و شادکامی بر ابراز وجود معلمان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 16، no. 1 (پیاپی 59)، pp. 88–96، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163775/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا