مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,465
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,246
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر اضطراب دانش آموزان دختر دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 80

چکیده

 پژوهش با هدف بررسی اثربخشی قصه درمانی شناختی- رفتاری بر اضطراب کودکان دبستانی انجام شده است. طرح پژوهش از نوع آزمایشی پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش, شامل همه دانش آموزان دختر پایه سوم و چهارم ابتدایی دارای اختلال شهر یزد در سال تحصیلی 93 - 92 بود. به منظور انجام این پژوهش, 26 دانش آموز با نشانگان اضطراب فراگیر و اجتماعی به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در 2 گروه آزمایشی و گواه قرار داده شدند. ابزار مورد استفاده این پژوهش پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) (اسپیر افکین و گادو, 1994), فرم والدین بود. مداخلات مربوط به قصه درمانی بر روی گروه آزمایش به مدت 12 جلسه 45 دقیقه ای انجام و داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که مداخله قصه درمانی شناختی رفتاری اثر مثبتی بر کاهش اضطراب فراگیر و اجتماعی خفیف کودکان می گذارد (p<0.05) که حاکی از سودمندی قصه درمانی شناختی رفتاری است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهابی زاده، فاطمه، و خواجه ایمنیان، فاطمه. (1397). اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر اضطراب دانش آموزان دختر دبستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 19(1 (پیاپی 71) )، 70-80. SID. https://sid.ir/paper/163817/fa

    Vancouver: کپی

    شهابی زاده فاطمه، خواجه ایمنیان فاطمه. اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر اضطراب دانش آموزان دختر دبستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1397؛19(1 (پیاپی 71) ):70-80. Available from: https://sid.ir/paper/163817/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه شهابی زاده، و فاطمه خواجه ایمنیان، “اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر اضطراب دانش آموزان دختر دبستانی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 19، no. 1 (پیاپی 71) ، pp. 70–80، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163817/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا