مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,965
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,294
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بازی های منتخب بومی ـ محلی بر کاهش نشانه های کمبود توجه/ بیش فعالی دانش آموزان مقطع ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 94

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی اثر بازی های بومی محلی بر کاهش نشانگان کمبود توجه/ تکانشگری در دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. پژوهش از نوع نیمه تجربی با استفاده از طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه موردمطالعه دانش آموزان مقطع ابتدایی (7 تا 12 ساله) شهر مشهد که در نیمسال اول 1395-1394 مشغول به تحصیل بودند. نمونه آماری شامل 40 دانش آموز در 4 مدرسه دخترانه و پسرانه که دارای نشانگان اختلال کمبود توجه/ تکانشگری بر اساس طبقه بندی DSM-V بودند که به شکل غیر تصادفی انتخاب و به شکل تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل در زیرگروه های نقص توجه و تکانشگری تقسیم شدند. آزمودنی ها در دو مرحله قبل و بعد از مداخله بازی های بومی و محلی, به کمک نسخه معلمان سیاهه علائم مرضی کودکان-4 مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها از طریق آزمون تحلیل کوواریانس و همبستگی پیرسون تجزیه شدند. نتایج نشان داد اثر بازی های بومی محلی منتخب بر کاهش نشانگان نقص توجه کودکان دارای اختلال نقص توجه و تکانشگری معنی دار است (P<0.001). لذا بازی های بومی محلی می تواند به عنوان یکی از روش های موثر در کاهش نشانگان کودکان دچار اختلال کمبود توجه/ بیش فعالی مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زال بیکی، بنت الهدی، پاکدامن، مجید، کردی، حسن، و قطبی، محسن. (1395). اثر بازی های منتخب بومی محلی بر کاهش نشانه های کمبود توجه/ بیش فعالی دانش آموزان مقطع ابتدایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 17(4 (پیاپی 66))، 85-94. SID. https://sid.ir/paper/163828/fa

    Vancouver: کپی

    زال بیکی بنت الهدی، پاکدامن مجید، کردی حسن، قطبی محسن. اثر بازی های منتخب بومی محلی بر کاهش نشانه های کمبود توجه/ بیش فعالی دانش آموزان مقطع ابتدایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1395؛17(4 (پیاپی 66)):85-94. Available from: https://sid.ir/paper/163828/fa

    IEEE: کپی

    بنت الهدی زال بیکی، مجید پاکدامن، حسن کردی، و محسن قطبی، “اثر بازی های منتخب بومی محلی بر کاهش نشانه های کمبود توجه/ بیش فعالی دانش آموزان مقطع ابتدایی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 17، no. 4 (پیاپی 66)، pp. 85–94، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163828/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا