مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,668
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نیاز به شناخت، انگیزه خودافزایی و گرایش به یادگیری بر خلاقیت کارمندان فروش

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 68

چکیده

 خلاقیت یکی از عوامل بسیار مهم تاثیر گذار بر عملکرد کارکنان است. هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر سه ویژگی فردی نیاز به شناخت, انگیزه خودافزایی و گرایش به یادگیری بر خلاقیت کارکنان فروش بود. طرح پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کارکنان فروش شرکت های صنایع غذایی مستقر در شهرک های صنعتی استان مازندران بودند. نمونه شامل کلیه اعضای جامعه به تعداد 269 کارمند فروش بود. ابزار مورد استفاده جهت گردآوری داده ها, پرسشنامه های نیاز به شناخت (کاسیوپو و همکاران, 1996), میل به خودافزایی (یون و همکاران, 2007), گرایش به یادگیری (الیوت و چرچ, 1997) و (خلاقیت ژو و جرج, 2001) بود. تحلیل داده ها از طریق ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزارهای SPSSS و LISPERL انجام شد. یافته های پژوهش بیانگر تاثیر مثبت و معنادار نیاز به شناخت بر خلاقیت فردی (P<0.01), انگیزه خودافزایی بر خلاقیت فردی (P<0.01) بود. بالاخره, گرایش به یادگیری بر خلاقیت فردی تاثیر مثبت دارد (P<0.01). براساس یافته های این پژوهش می توان چنین نتیجه گیری کرد آن دسته از کارمندان فروش که نیاز به شناخت, میل به خودافزایی و گرایش به یادگیری بیشتری دارند خلاقیت بیشتری نسبت به سایر کارمندان فروش خواهند داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عبدالهی، بیژن، و رضایی، سعید. (1393). تاثیر نیاز به شناخت, انگیزه خودافزایی و گرایش به یادگیری بر خلاقیت کارمندان فروش. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 15(4 (پیاپی 58))، 58-68. SID. https://sid.ir/paper/163875/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالهی بیژن، رضایی سعید. تاثیر نیاز به شناخت, انگیزه خودافزایی و گرایش به یادگیری بر خلاقیت کارمندان فروش. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1393؛15(4 (پیاپی 58)):58-68. Available from: https://sid.ir/paper/163875/fa

    IEEE: کپی

    بیژن عبدالهی، و سعید رضایی، “تاثیر نیاز به شناخت, انگیزه خودافزایی و گرایش به یادگیری بر خلاقیت کارمندان فروش،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 15، no. 4 (پیاپی 58)، pp. 58–68، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163875/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button