مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,308
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,079
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر مشکلات رفتاری کودک و استرس والدگری مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 35

چکیده

 این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر مشکلات رفتاری کودک, استرس والدگری والدین دارای کودک مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی شهر اصفهان اجرا گردید. روش پژوهش, از نوع نیمه تجربی است و از طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه استفاده شد. جامعه آماری همه مادران دارای کودک 13-6 ساله مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی مراجعه کننده به درمانگاهها و مراکز مشاوره شهر اصفهان در تابستان و پاییز 1394 بودند که از بین آنها 20 مادر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند (هر گروه 10 نفر)., ابزارهای پژوهش شامل سیاهه رفتاری کودکان (آخنباخ, (1991 پرسشنامه های استرس والدگری (آبیدین و سولیس, 1991) بود. آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه به شیوه گروهی در 8 جلسه 90 دقیقه ای, هفته ای یک بار بر گروه آزمایش اجرا شد. گروه گواه در طی این مدت هیچ آموزشی دریافت نکرد. نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیره, حاکی از کاهش میانگین نمرات مشکلات درونی, بیرونی کودک و استرس والدگری در قلمرو والد و کودک در مرحله پس آزمون و پایداری این اثر در مرحله پیگیری بود.(p<0.05) یافته های این پژوهش از کاربرد روش. آموزشی فرزندپروری ذهن آگاهانه در کنار درمان های دارویی به منظور کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی و استرس والدگری مادران آنها حمایت می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فضلی، نرجس، و سجادیان، ایلناز. (1395). اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر مشکلات رفتاری کودک و استرس والدگری مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 17(3 (پیاپی 65))، 26-35. SID. https://sid.ir/paper/163904/fa

    Vancouver: کپی

    فضلی نرجس، سجادیان ایلناز. اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر مشکلات رفتاری کودک و استرس والدگری مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1395؛17(3 (پیاپی 65)):26-35. Available from: https://sid.ir/paper/163904/fa

    IEEE: کپی

    نرجس فضلی، و ایلناز سجادیان، “اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر مشکلات رفتاری کودک و استرس والدگری مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 17، no. 3 (پیاپی 65)، pp. 26–35، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button