مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش مهارت حل مساله و هوش هیجانی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 50

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی مقایسه اثربخشی آموزش مهارت حل مساله و آموزش هوش هیجانی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی اجرا شد. روش پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری همه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر قرچک در سال تحصیلی 91-1390 بود که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, 45 دانش آموز پسر با پرخاشگری بالا به وسیله آزمون پرخاشگری (باس و پری, 1992) انتخاب شدند. بر اساس طرح آزمایشی, دانش آموزان در سه گروه 15 نفره قرار گرفتند. یک گروه آموزش مهارت حل مساله و دیگری آموزش هوش هیجانی را در 6 جلسه 2 ساعته دریافت کردند و گروه سوم به عنوان گروه گواه, آموزشی دریافت ننمودند. داده های پژوهش با استفاده از تحلیل کوواریانس و آزمون t تحلیل گردید و نتایج داده های حاصل از پیش آزمون و پس آزمون نشان داد که آموزش هر دو روش حل مساله و هوش هیجانی به طور معناداری با کاهش میزان پرخاشگری در بین دانش آموزان پسر ارتباط دارند (P<0.05) و در دو نوع آموزش با یکدیگر تفاوت معنی دار وجود ندارد. همچنین در خرده مقیاس های پرخاشگری نیز گروهها با هم مقایسه شدند و نتایج داده های پیش آزمون و پس آزمون نشان داد که در مقایسه دو نوع روش آموزشی در خرده مقیاس ها تفاوت معنی دار بود (P<0.05).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

گنجه، علیرضا، دهستانی، مهدی، و زاده محمدی، علی. (1392). مقایسه اثربخشی آموزش مهارت حل مساله و هوش هیجانی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 14(2 (پیاپی 52))، 38-50. SID. https://sid.ir/paper/163946/fa

Vancouver: کپی

گنجه علیرضا، دهستانی مهدی، زاده محمدی علی. مقایسه اثربخشی آموزش مهارت حل مساله و هوش هیجانی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1392؛14(2 (پیاپی 52)):38-50. Available from: https://sid.ir/paper/163946/fa

IEEE: کپی

علیرضا گنجه، مهدی دهستانی، و علی زاده محمدی، “مقایسه اثربخشی آموزش مهارت حل مساله و هوش هیجانی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 14، no. 2 (پیاپی 52)، pp. 38–50، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163946/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button