مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,359
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

861
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت، رواسازی، اعتباریابی و هنجاریابی نرم افزار مقیاس بین المللی عملکردی لایتر برای کودکان 3 تا 6 سال شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 92

چکیده

 این پژوهش با هدف ساخت, رواسازی, اعتباریابی و هنجاریابی نرم افزار مقیاس بین المللی عملکردی لایتر انجام گرفت. روش پژوهش روان سنجی بود. به این منظور پس از ساخت نرم افزار برای اعتباریابی آزمون از بین کلیة کودکان 3 تا 6 سال شهر اصفهان 240 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و در پژوهش شرکت کردند. برای بررسی روایی سازه از مقیاس رشد اجتماعی واینلند (براهنی و اخوت, 1352) و برای بررسی روایی همزمان, از آزمون هوشی استنفورد بینه (افروز و کامکاری, 1389) استفاده شد. ضرایب پایائی بازآزمایی نرم افزار مقیاس بین المللی عملکردی لایتر برای سنین 2 سال و 1 ماه تا 4 سال و 5 ماه 71/0 (001/0 P≤ ) و برای سنین 4 سال و 6 ماه تا 6 سال و 9 ماه 82/0 (001/0 P≤ ) به دست آمد. همچنین آلفای کرون باخ برای سنین 2 سال و 1 ماه تا 4 سال و 5 ماه 75/0و برای سنین 4 سال و 6 ماه تا 6 سال و 9 ماه 83/0 به دست آمد. ضریب همبستگی نرم افزار مقیاس بین المللی عملکردی لایتر و مقیاس واینلند مثبت و معنی دار بود (61/0=r). ضرایب همبستگی بین هوش آزمای استنفورد-بینه و نرم افزار مقیاس بین المللی عملکردی لایتر در خرده مقیاس کلامی برابر با (34/0=r) و در خرده مقیاس غیرکلامی برابر با (75/0=r) بود. نتیجه این که نرم افزار مقیاس بین المللی عملکردی لایتر, ابزاری روا و پایا برای انجام ارزیابی هوشی کودکان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی کاشانی، الهام، و فرامرزی، سالار. (1397). ساخت, رواسازی, اعتباریابی و هنجاریابی نرم افزار مقیاس بین المللی عملکردی لایتر برای کودکان 3 تا 6 سال شهر اصفهان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 19(4 (پیاپی 74) )، 82-92. SID. https://sid.ir/paper/163979/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی کاشانی الهام، فرامرزی سالار. ساخت, رواسازی, اعتباریابی و هنجاریابی نرم افزار مقیاس بین المللی عملکردی لایتر برای کودکان 3 تا 6 سال شهر اصفهان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1397؛19(4 (پیاپی 74) ):82-92. Available from: https://sid.ir/paper/163979/fa

    IEEE: کپی

    الهام طباطبایی کاشانی، و سالار فرامرزی، “ساخت, رواسازی, اعتباریابی و هنجاریابی نرم افزار مقیاس بین المللی عملکردی لایتر برای کودکان 3 تا 6 سال شهر اصفهان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 19، no. 4 (پیاپی 74) ، pp. 82–92، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163979/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button