مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری فردی ـ اجتماعی، پرخاشگری و ابراز وجود دانش آموزان دختر در معرض خطر مقطع متوسطه شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف این پژوهش تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری فردی ـ اجتماعی, پرخاشگری و ابراز وجود دانش آموزان دختر در معرض خطر مقطع متوسطه شهر اهواز بود. آزمودنی ها 60 دانش آموز بودند که به صورت تصادفی چند مرحله ای انتخاب و به دو گروه 30 نفری آزمایش و گواه تقسیم شدند. ابزار اندازه گیری این پژوهش عبارت اند از آزمون شخصیتی کالیفرنی (CPI) , پرسشنامه پرخاشگری اهواز (AGQ) و مقیاس خود ابرازی نوجوانان (ASA) که پیش آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. سپس گروه آزمایش 20 جلسه یک ساعته تحت آموزش مهارتهای اجتماعی قرار گرفت. پس از اعمال مداخله بار دیگر از هر دو گروه آزمون به عمل آمد. نتایج آزمون تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که آموزش مهارتهای اجتماعی باعث افزایش سازگاری فردی ـ اجتماعی, کاهش پرخاشگری و افزایش ابراز وجود در دانش آموزان دختر در معرض خطر مقطع متوسطه شهر اهواز بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نادری، فرح، پاشا، غلامرضا، و مکوندی، فرزانه. (1386). تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری فردی اجتماعی, پرخاشگری و ابراز وجود دانش آموزان دختر در معرض خطر مقطع متوسطه شهر اهواز. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 9(33)، 37-62. SID. https://sid.ir/paper/163994/fa

    Vancouver: کپی

    نادری فرح، پاشا غلامرضا، مکوندی فرزانه. تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری فردی اجتماعی, پرخاشگری و ابراز وجود دانش آموزان دختر در معرض خطر مقطع متوسطه شهر اهواز. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1386؛9(33):37-62. Available from: https://sid.ir/paper/163994/fa

    IEEE: کپی

    فرح نادری، غلامرضا پاشا، و فرزانه مکوندی، “تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری فردی اجتماعی, پرخاشگری و ابراز وجود دانش آموزان دختر در معرض خطر مقطع متوسطه شهر اهواز،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 9، no. 33، pp. 37–62، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163994/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button