مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش بازی گروهی بر رفتار سازشی دختران و پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر آموزش بازی گروهی بر رفتار سازشی پسران و دختران کم توان ذهنی آموزش پذیر است. روش پژوهش نیمه تجربی به صورت پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری همه دانش آموزان کم توان ذهنی پایه اول, دوم و سوم ابتدایی شهر اصفهان و روش نمونه گیری, خوشه ای چندمرحله ای تصادفی بود. نمونه این پژوهش 40 کودک کم توان ذهنی بود که به طور تصادفی در دو گروه 20 نفری آزمایش (10 دختر, 10 پسر) و گواه (10 دختر, 10 پسر) قرار گرفتند. ابزار پژوهش عبارت از مقیاس رفتار سازشی واینلند (دال, 1965) بود. پس از اجرای پیش آزمون بر روی دو گروه گواه و آزمایش, کودکان کم توان ذهنی گروه آموزش 8 جلسه یک ساعته بازی های گروهی را در مدرسه آموزش دیدند و سپس پس آزمون بر روی هر دو گروه انجام گرفت. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش بازی های گروهی بر رفتار سازشی این کودکان, موثر بوده است (P<0.0001). ضمن اینکه بین دو گروه دختر و پسر در میانگین نمرات پس آزمون رفتار سازشی مقیاس رفتار سازشی واینلند تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که آموزش بازی های گروهی قادر به افزایش رفتار سازشی دانش آموزان کم توان ذهنی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شاه میوه اصفهانی، آرزو، بهرامی پور، منصوره، حیدری، طاهره، و فرامرزی، سالار. (1393). تاثیر آموزش بازی گروهی بر رفتار سازشی دختران و پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 15(3 (پیاپی 57))، 63-70. SID. https://sid.ir/paper/164018/fa

    Vancouver: کپی

    شاه میوه اصفهانی آرزو، بهرامی پور منصوره، حیدری طاهره، فرامرزی سالار. تاثیر آموزش بازی گروهی بر رفتار سازشی دختران و پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1393؛15(3 (پیاپی 57)):63-70. Available from: https://sid.ir/paper/164018/fa

    IEEE: کپی

    آرزو شاه میوه اصفهانی، منصوره بهرامی پور، طاهره حیدری، و سالار فرامرزی، “تاثیر آموزش بازی گروهی بر رفتار سازشی دختران و پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 15، no. 3 (پیاپی 57)، pp. 63–70، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164018/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button