مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,818
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,517
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت خشم بر اضطراب اجتماعی و مهارت خودنظم دهی خشم در پسران مضطرب اجتماعی دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 84

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت خشم بر اضطراب اجتماعی و مهارت های خودنظم دهی خشم در پسران مضطرب اجتماعی شهرستان دره شهر اجرا شد. روش تحقیق, شبه تجربی با طرح پیش آزمون پس آزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش تمام دانش آموزان پسر سال اول و دوم دبیرستانی (527 نفر) در سال تحصیلی 90-1389 بودند. مطالعه حاضر بر روی 32 نفر از دانش آموزان که نمره آنان در آزمون سیاهه فوبیای اجتماعی (SPIN) بیشتر از دیگران بود, اجرا شد. نمونه با توجه به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و سپس به طور تصادفی به دو گروه گواه و آزمایش تقسیم شدند. ابزار پژوهش سیاهه فوبیای اجتماعی (کانور و همکاران, 2000) و پرسشنامه صفت حالت بیان خشم (اسپیلبرگر, 1999) برای دو گروه به صورت پیش آزمون و پس آزمون اجرا گردید. برنامه آموزش مدیریت خشم در ده جلسه 90 دقیقه ای به صورت هفتگی برگروه آزمایش اعمال گردید. نتایج نشان داد, اضطراب اجتماعی در گروه آزمایش, در مقایسه با گروه گواه, به طور معناداری کاهش, ولی مهارت های خود نظم دهی خشم به طور معناداری افزایش یافته است (P<0.05). همچنین نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مدیریت خشم, مهارت های خودنظم بخشی خشم را افزایش, ولی اضطراب اجتماعی را کاهش می دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسنوندعموزاده، مهدی، حسن وندعموزاده، علی، حسنوندعموزاده، مسعود، و قدم پور، مصطفی. (1392). اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت خشم بر اضطراب اجتماعی و مهارت خودنظم دهی خشم در پسران مضطرب اجتماعی دبیرستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 14(4 (پیاپی 54))، 74-84. SID. https://sid.ir/paper/164044/fa

Vancouver: کپی

حسنوندعموزاده مهدی، حسن وندعموزاده علی، حسنوندعموزاده مسعود، قدم پور مصطفی. اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت خشم بر اضطراب اجتماعی و مهارت خودنظم دهی خشم در پسران مضطرب اجتماعی دبیرستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1392؛14(4 (پیاپی 54)):74-84. Available from: https://sid.ir/paper/164044/fa

IEEE: کپی

مهدی حسنوندعموزاده، علی حسن وندعموزاده، مسعود حسنوندعموزاده، و مصطفی قدم پور، “اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت خشم بر اضطراب اجتماعی و مهارت خودنظم دهی خشم در پسران مضطرب اجتماعی دبیرستانی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 14، no. 4 (پیاپی 54)، pp. 74–84، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164044/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا