مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,859
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مشاوره فراشناختی بر میزان اضطراب امتحان دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 107

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی مداخله فراشناختی بر علایم اضطراب امتحان در دانش آموزان بود. طرح پژوهش نیمه تجربی با پیش آزمون پس آزمون, پیگیری و گروه گواه بود. جامعه آماری همه دانش آموزان دختر پایه دوم مدارس راهنمایی شهر اصفهان در سال 1391 بود. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای 120 نفر از دانش آموزان انتخاب شدند و سیاهه اضطراب امتحان را تکمیل کردند. 34 نفر از دانش آموزان دارای بالاترین نمره اضطراب امتحان به طور تصادفی در یک گروه آزمایش و یک گروه گواه قرار گرفتند (17 دانش آموز در هر گروه). هر یک از شرکت کنندگان در گروه آزمایش و گروه گواه در طی مراحل پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری, سیاهه اضطراب (ابوالقاسمی و همکاران, 1388) را تکمیل کردند. مشاوره فراشناختی طی 9 جلسه به مدت یک ساعت در یک هفته در گروه آزمایش اجرا گردید. پس از اتمام برنامه مشاوره فراشناختی, پس آزمون و سپس آزمون پیگیری (یک ماه پس از اجرای پس آزمون) را هر دو گروه تکمیل کردند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری کواریانس (مانکوا) و واریانس با انداره گیری مکرر استفاده شد. نتایج نشان داد که مشاوره فراشناختی میزان علایم اضطراب امتحان در مراحل پس آزمون و پیگیری را کاهش داده است (P<0.001).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مومنی، مریم، رضایی، فاطمه، و گرجی، یوسف. (1392). اثربخشی مشاوره فراشناختی بر میزان اضطراب امتحان دانش آموزان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 14(4 (پیاپی 54))، 101-107. SID. https://sid.ir/paper/164047/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی مریم، رضایی فاطمه، گرجی یوسف. اثربخشی مشاوره فراشناختی بر میزان اضطراب امتحان دانش آموزان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1392؛14(4 (پیاپی 54)):101-107. Available from: https://sid.ir/paper/164047/fa

    IEEE: کپی

    مریم مومنی، فاطمه رضایی، و یوسف گرجی، “اثربخشی مشاوره فراشناختی بر میزان اضطراب امتحان دانش آموزان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 14، no. 4 (پیاپی 54)، pp. 101–107، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164047/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button