مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

660
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلی برای استفاده از آزمون های آماری جهت تعیین عرض پنجره و بررسی روند کارایی گروه های آموزشی دانشگاه با استفاده از تحلیل پنجره ای

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 102

چکیده

 فرض اساسی در تکنیک تحلیل پنجره ای این است که هیچ تغییر تکنیکی در طول پنجره رخ نداده باشد اما این فرض در بسیاری از تحقیقات مورد توجه قرار نگرفته است. در این پژوهش با استفاده از آزمون های ناپارامتری ویلکاکسون در بین دو دوره و آزمون فریدمن بین چند دوره انتقال مرز در دوره های مورد مطالعه بررسی و مشخص شده است. بنابراین طول پنجره ها به گونه ای انتخاب شده که فرض اساسی تحلیل پنجره ای در آن ها رعایت شده باشد. در این تحقیق اطلاعات مربوط به پنج گروه آموزشی دانشکده علوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در طول سال های 1385 تا 1391 جمع آوری گردید و پس از اجرای آزمون های آماری مشخص شد که در سال 1388 انتقال مرزکارایی رخ داده است بنابراین دو پنجره به صورت 1385 تا 1387 و 1388 تا 1391 به دست آمد. سپس دو تحلیل به طول های سه و چهار سال انجام و کارایی هر گروه در هر پنجره محاسبه شد. با این روش گروه میکروبیولوژی رتبه یک را به دست آورد و سپس به ترتیب گروه های شیمی, ریاضی, فیزیک و کامپیوتر قرار داشتند. از آنجا که دانشگاه دارای پنج مقطع آموزشی کاردانی, کارشناسی ناپیوسته, کارشناسی پیوسته, کارشناسی ارشد و دکتری است برای تعیین اهمیت نسبی هر مقطع برای دانشگاه از روش AHP فازی استفاده و اوزان به دست آمده از این روش برای همگن کردن داده ها به کار گرفته شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حمزه ای، علی، و شجاعتی، گلناز. (1395). مدلی برای استفاده از آزمون های آماری جهت تعیین عرض پنجره و بررسی روند کارایی گروه های آموزشی دانشگاه با استفاده از تحلیل پنجره ای. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، 13(4 (پیاپی 51))، 85-102. SID. https://sid.ir/paper/164664/fa

    Vancouver: کپی

    حمزه ای علی، شجاعتی گلناز. مدلی برای استفاده از آزمون های آماری جهت تعیین عرض پنجره و بررسی روند کارایی گروه های آموزشی دانشگاه با استفاده از تحلیل پنجره ای. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)[Internet]. 1395؛13(4 (پیاپی 51)):85-102. Available from: https://sid.ir/paper/164664/fa

    IEEE: کپی

    علی حمزه ای، و گلناز شجاعتی، “مدلی برای استفاده از آزمون های آماری جهت تعیین عرض پنجره و بررسی روند کارایی گروه های آموزشی دانشگاه با استفاده از تحلیل پنجره ای،” تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، vol. 13، no. 4 (پیاپی 51)، pp. 85–102، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164664/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button